۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
گلستان توان میزبانی از بازار ساختمان «قزاقستان» را دارد
در گفتگو با بازار؛

گلستان توان میزبانی از بازار ساختمان «قزاقستان» را دارد

گرگان- ایداشف، سرکنسول جمهوری قزاقستان در گلستان گفت: گلستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت وساز دارد و اگر قیمت قابل رقابت بدهد می‌تواند بازار استان منگستائو قزاقستان را از آن خود کند.

ایدجان ایداشف در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر این که قزاقستان ارتباط اقتصادی خوبی با ایران دارد و ظرفیت های بسیاری برای توسعه روابط فراهم است، اظهار کرد: قزاقستان در زمینه غله، صنایع سنگین، آهن، معدن و ساخت و ساز ظرفیت های خوبی دارد و بین ایران و قزاقستان هم فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی از حضور فعالان اقتصادی این کشور در گلستان خبرداد و افزود: امروز فعالان در زمینه ساخت و ساز از استان منگستائو که خواهر خوانده گلستان است به همراه معاون مدیرکل شهرسازی استان به گلستان آمده اند و از واحدهای ساختمان سازی گلستان بازدید داشتند.

سرکنسول قزاقستان در گلستان ادامه داد: در این دیدار شرکت های گلستان با فعالان اقتصادی قزاقستان B2B (تجارت با تجارت) دیدار کردند و شرکت های قزاقستان خریدار، لوله، میلگرد و آجر گلستان هستند. شرکت های قزاق آمادگی خود را برای همکاری با گلستان اعلام کرده اند و علاقه مند هستند از گلستان آب شیرین کن هم خریداری کنند از سوی دیگر منگستائو منطقه ای خشک است و آب چاه آن هم به دلیل شوری به آب شیرین کن نیاز دارد.

منتظر پاسخ طرف ایرانی هستیم
سرکنسول قزاقستان در گلستان با بیان این که در آکتائو ساخت و ساز بسیار پیشرفته و درحال توسعه است، گفت: فعالان ساختمانی قزاقستان در این زمینه تکنولوژی و محصولات ساختمان سازی جدید و مقاوم نیاز دارند از طرف دیگر  شرکت های قزاق که از گلستان بازدید داشتند تمایل دارند که محصولات ساختمان سازی ایران و گلستان را خریداری کنند زیرا از نظر آن ها به روز و دارای استانداردهای بین المللی است.

آیداشف با بیان اینکه اگر گلستان بتواند محصولات خود را با قیمت مناسب بفروشد می تواند با کشورهای روسیه، چین و ترکیه در تجارت با قزاقستان رقابت و بازار منگستائو را از آن خود کند، تاکید کرد:  ارتباطات خوبی بین گلستان و قزاقستان ایجاده شده که می تواند توسعه روابط را بیشتر کند.

سرکنسول قزاقستان در گلستان ادامه داد: چهار پرواز از ابتدای سال برقرار شده و ریل استاندارد CIS هم به گلستان کشیده شده که در بازدید امروز هیات قزاق بسیار خوشحال شدند زیرا کارایی مسیر ریلی بیشتر خواهد شد و باتوجه به تصویب منطقه آزاد تجارت با ایران رونق بیشتری خواهد گرفت.

آیداشف درباره گلایه تجار از کندی روند صدور روادید هم گفت: مشکلات همچنان ادامه دارد ولی از سمت قزاقستان یک نسخه قرارداد برای صدور ویزا و تهسیل فرایند مراودات تجاری تهیه و به ایران ارسال شده است و منتظر پاسخ ایران هستیم.

کد خبر: ۹۵٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha