۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
برداشت 86 هزار تن محصولات گلخانه‌ای توسط کشاورزان استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

برداشت 86 هزار تن محصولات گلخانه‌ای توسط کشاورزان استان بوشهر

بوشهر- منوچهری مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت 86 هزار تن محصولات گلخانه‌ای توسط کشاورزان استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در یکسال اخیر در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان استان از تمام ظرفیت و توان موجود بهره گرفته و امیدواریم با تلاش بیشتر شاهد رونق هر چه بیشتر کشاورزی باشیم.

وی افزود: به هر میزان که سطح زیر کشت و برداشت محصولات کشاورزی افزایش یابد، بدون تردید شاهد افزایش ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان نیز خواهیم بود و به فضل خدا با تلاش شبانه‌روزی در این مسیر گام برمی‌داریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات کم‌آبی و خشکسالی‌های اخیر، کشت گلخانه‌ای بسیار مقرون به صرفه‌تر است و علاوه بر کاهش مصرف آب، افزایش تولید و افزایش راندمان اقتصادی را در پی دارد.

منوچهری با بیان اینکه 430 هکتار از اراضی استان زیر پوشش کشت گلخانه‌ای هستند گفت: در استان بوشهر حدود 430 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گلخانه‌ای رفته که حدود 400 هکتر از این مجموع، به کشت گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: در یکسال اخیر بیش از 86 هزار تن محصولات گلخانه‌ای از اراضی استان برداشت شده که بالغ بر 80 هزار تن از این محصولات، گوجه‌فرنگی است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای با استقبال خوبی مواجه شده و ارزآوری بسیار خوبی نیز برای استان در بر داشته است.

کد خبر: ۹۵٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha