۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد
استاندار همدان:

۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

همدان - استاندار همدان با اشاره به برنامه عملیاتی همدان که تا پایان ۱۴۰۰ تدوین شده است، گفت: طی این برنامه ۹۰ روزه ۲۰۰ پروژه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در شورای اداری استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه با بیان اینکه بر اساس مدارک موجود، همدان یکی از استان‌های بالنده و فعال کشور است که شاخص‌های توسعه خوبی نسبت به سایر استان‌ها دارد، به انتخابات برگزار شده ۲۸ خردادماه اشاره و از همه مجریان انتخابات در استان و اعضای شورای تامین تشکر و قدردانی کرد.

سیدسعید شاهرخی عنوان کرد: خوشحالیم که انتخابات در سایه امنیت و قانونمداری عوامل اجرایی به خوبی و در فضایی امن و سالم در استان همدان برگزار شد.

وی ضمن تبریک به دولت جدید و منتخب مردم گفت: این انتخابات درحالی برگزار شد که شبکه‌های معاند و ضد انقلاب سم پاشی‌های بسیاری داشتند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای در استان همدان، به موضوع به کارگیری حدود ۲۹ هزار نفر در برگزاری این انتخابات در استان همدان اشاره کرد و افزود: به این مشارکت ۵۰ درصد نباید قانع باشیم و قطعا باید به گونه ای عمل کنیم تا با تقویت سرمایه اجتماعی، شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت خویش و کشور باشیم.

همدان در مسیر توسعه قرار دارد و این مسیر، هم اکنون ریل گذاری شده و آن قدر دقیق است که به نظر نمی رسد راهی دیگر به جز این راه برای دسترسی به توسعه برای استان وجود داشته باشد

استاندار همدان با بیان اینکه ما در به عهده گرفتن مسئولیت هایمان با خدا معامله کرده ایم و این دوران را فرصتی برای خدمتگزاری به مردم می‌دانیم، عنوان کرد: استان همدان در مسیر توسعه قرار دارد و این مسیر، هم اکنون ریل گذاری شده و آن قدر دقیق است که به نظر نمی رسد راهی دیگر به جز این راه برای دسترسی به توسعه برای استان وجود داشته باشد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه توجه به اشتغال، معیشت مردم، حمایت از تولید و دوری جستن از حاشیه‌ها و جناح بندی‌ها و مواردی از این دست همواره مدنظر ما بوده و هست، گفت: برنامه راهبردی توسعه استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده و بر مبنای آن تاکنون پیش رفته و خواهیم رفت.

۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در قالب همین برنامه، برش ۹۰ روزه ای برای فصل تابستان تهیه شده که اقدامات اجرایی و فعالیت‌های مدیریتی استان در تمامی حوزه‌ها براساس این برنامه و سند تدوین شده بدون کوچکترین تاخیر و وقفه ای، عملیاتی خواهد شد، گفت: بدین ترتیب، برهمین اساس و مبتنی بر این برنامه ۹۰ روزه، ۲۰۰ پروژه به ارزش یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان فصل تابستان و به صورت هفته ای در نقاط مختلف استان همدان به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: خط مشی دولت منتخب نیز در ادامه سیاست‌های دولت کنونی برای خدمت به مردم خواهد بود.

محور فعالیت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان همدان به صورت دقیق تدوین و مسیر حرکت با نگاهی علمی و کارشناسی ترسیم شده است

شاهرخی با تاکید بر اینکه محور فعالیت‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ در استان همدان به صورت دقیق تدوین و مسیر حرکت با نگاهی علمی و کارشناسی ترسیم شده است، گفت: در حوزه عمرانی و اعتبارات ملی، امسال به همت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه برای استان همدان تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در هشت سال گذشته، حجم گسترده ای از خدمات در استان همدان انجام شده است، به پیش روی ایجاد سه سد در استان همدان اشاره کرد و افزود: اگر سدهای کلان، نعمت آباد و سرابی احداث نمی شد، امسال با وجود خشکسالی با مشکل جدی تامین آب مصرفی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی مواجه می‌شدیم.

استاندار همدان در ادامه صحبت‌های خود به تکمیل و بهره برداری از راه آهن همدان-تهران اشاره کرد و افزود: هم اکنون به دنبال برقی کردن این قطار هستیم و از سویی، خط آهن همدان - سنندج نیز تا پایان سال تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد، و اتصال راه آهن همدان به ملایر نیز به عنوان یک کار بزرگ در عرصه توسعه استان همدان، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه از منطقه اقتصادی جهان آباد و سامن ملایر نیز سخن گفت و اضافه کرد: از این دو پروژه از جمله پروژه‌های مهم استان همدان است که در حال حاضر در حال انجام هستند.

شاهرخی با بیان اینکه برای ویژه اقتصادی جهان آباد بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده و مجوز تامین برق آن نیز صادر شده است، یادآور شد: به منظور تامین آب این منطقه نیز از فاضلاب تصفیه شده همدان بهره گرفته شده است.

مصوب شدن ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برای استان
استاندار همدان با تاکید بر اینکه زمین منطقه ویژه اقتصادی سامن نیز مشخص شده و منتظر پیش روی اقدامات در این منطقه توسط سرمایه گذار هستیم، اظهار کرد: بالغ بر۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در هشت سال گذشته از طریق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برای استان همدان تعریف و مصوب شده که حاصل زحمات مشترک مدیران و نمایندگان مردم استان است.

۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

وی، با این اقدامات استان همدان را به مثابه یک کارگاه بزرگ همراه با پروژه‌های موثر دانست و افزود: این روزها شهرستان درگزین با کمبود کارگر روبرو شده است.

۲۰ هزار خیاط و ۲۰ هزار منبت کار در شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند و محصولات خود را به بازار تهران عرضه می‌کنند

شاهرخی با بیان اینکه ۲۰ هزار خیاط و ۲۰ هزار منبت کار در شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند و محصولات خود را به بازار تهران عرضه می‌کنند، از برندهای ملی و جهانی استان همدان در حوزه‌های مبل و منبت، سفال، انگور و غیره سخن گفت.

شاهرخی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه این روزها شاهد تحول اقتصادی در استان همدان هستیم، از توسعه صنایع فولاد در شهرک صنعتی ویان و صنعت سیلیس و فروسیلیس در شهرک صنعتی امام رضا(ع) به عنوان دیگر اقدامات موثر و چشمگیر دولت در استان همدان نام برد.

وی با تاکید بر اینکه فاضلاب به یک معضل جدی برای استان تبدیل شده بود که با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی، تصفیه خانه همدان ساخته شد، اظهار کرد: این موضوع به فرصتی تبدیل شد و به زودی شاهد افتتاح پروژه تصفیه فاضلاب همدان هستیم که در آن، سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده در این مرکز تولید می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه خروجی پساب این تصفیه خانه، آبی بسیار زلال و گواراست که تحویل نیروگاه مفتح می‌شود، عنوان کرد: از پساب همدان، آب پتروشیمی ابن سینا و هگمتانه تامین می‌شود.

۳۵۳ پروژه در سراسر استان همدان در حال انجام است
وی با بیان اینکه این روزها ۳۵۳ پروژه کوچک و بزرگ میلیاردی در سراسر استان همدان در حال انجام است، عنوان کرد: کارها در استان همدان رو به جلو در حال پیش روی است و نباید به هیچ عنوان به روز پایان کاری فکر کنیم، چرا که چرخش مدیریتی امری طبیعی است.

شاهرخی خطاب به مدیران استانی گفت: تا آخرین روز مسئولیت با تمام توان برای خدمت به استان همدان و مردم مومن و لایق این دیار کار و تلاش خواهیم کرد چراکه اگر مدیری با خدا معامله کرده باشد نباید در مدت زمان باقی مانده تا پایان کار دولت فعلی، میدان را خالی کند.

وی با بیان این موضوع یادآور شد: در تخصیص بودجه، پروژه‌های نیمه تمام در اولویت هستند و فعلا پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد و شاهد افتتاح پروژه‌های مهمی نیز در طول این سه ماه در استان خواهیم بود.

ساخت دو هزار واحد مسکن محرومان سال گذشته در استان همدان کلنگ زنی شد که امسال این رقم به سه هزار واحد افزایش یافت

استاندار همدان از افتتاح پروژه یک هزار میلیارد تومانی فاضلا بشهر همدان در آینده ای نزدیک سخن گفت و افزود: ساخت دو هزار واحد مسکن محرومان سال گذشته در استان همدان کلنگ زنی شد که امسال این رقم به سه هزار واحد افزایش یافت و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد آن افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در کمتر از ۹ ماه ساخته شده است، اظهار کرد: بیش از دو هزار پروژه ریز و درشت به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در مناطق مختلف استان همدان درحال اجرا است و تلاش می‌کنیم در ماه‌های پیش رو این پروژه‌ها را تا حد امکان تکمیل کرده و به پیش ببریم.

شاهرخی در این خصوص، با تاکید بر اینکه به جز این پروژه بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در سال جاری اعتبار ملی برای استان همدان گرفته شده است، خطاب به مدیران استان گفت: دولت مستقر تا هر زمانی که دولت جدیدسر کار بیاید، با همه توان و تلاش مضاعف کارها را پیش خواهیم برد.

استاندار همدان اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیش از یک هزار میلیارد تومان وام خوداشتغالی و اشتغالزایی در استان همدان پرداخته شده است.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه دولت جدید آمده تا آسیب‌ها را جبران کند نه اینکه آسیب جدیدی را وارد کند، گفت: برهمین اساس این دولت فقط در اندیشه جابجایی مدیران نیست.

۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که این جمهوری اسلامی برای دین و دنیای مردم آمده که این اقدامات را رقم بزند اما کوهی از مشکلات پیش روی دولت جدید قرار دارد که رفع آن ها نیازمند همراهی مردم است و هرگونه شکاف و ناهماهنگی در این راستا ظلم در حق مردم محسوب می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان این موضوع عنوان کرد: آن‌ها که خود را محق می‌دانند، اینکار را به دولت جدید واگذار کنند تا روال طبیعی آن طی شود، زیرا این قبیل اقدامات همواره آسیب به دنبال دارد.

گمانه زنی برای کسب پست و مسئولیت در دولت جدید کار بیهوده ای است و این موضوع موجب بروز اختلاف در جامعه و گلایه مردم می‌شود

وی در این زمینه تصریح کرد: گمانه زنی برای کسب پست و مسئولیت در دولت جدید کار بیهوده ای است و این موضوع موجب بروز اختلاف در جامعه و گلایه مردم می‌شود و به راستی که باید انتخاب مدیران را به رییس جمهوری واگذار کنیم و اجازه دهیم این مسیر روال طبیعی خود را طی کند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه هیچ کسی در استان‌ها نمایندگی برای انتخاب افراد در سمت‌های دولتی را ندارد، اظهار کرد: استقرار کامل دولت آینده (با انتخاب و استقرار وزرا و مدیران ارشد) ۶ ماه زمان می‌برد بنابراین مدیران استان همدان باید کارها را رها نکنند و برنامه‌ها را با قوت و قدرت برای خدمت به مردم پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ما مکلفیم تا در این ۶ ماه کارها را پر قدرت پیش ببریم، تاکید کرد: پروژه‌های استان همدان نباید تعطیل شوند و در حال حاضر، پروژه‌های موثر و بزرگی در استان همدان درحال انجام است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع به پروژه‌های بزرگ و فعال در استان همدان اشاره و از آن‌ها نام برد و اضافه کرد: کارهای استان باید براساس برنامه ریزی انجام شده، پیگیری و اجرا شود.

پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شوند
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حضور چشمگیر مردم در انتخابات ۲۸ خرداد پاسخی دندان شکن به بدخواهان نظام بود، مطرح کرد: در چند ماه گذشته ۲۰۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای تلاش زیادی برای تحریم انتخابات و ایجاد یاس و ناامیدی در مردم برای عدم حضور در پای صندوق‌های رای کردند که حضور حماسی و پرشکوه مردم تمامی ترفندها و توطئه‌های آنان را نقش برآب کرد.

۲۰۰ طرح عمرانی تولیدی طی ۹۰ روز آینده در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه این رسانه‌ها بارها برای تحریم انتخابات و کمرنگ کردن حضور و مشارکت مردم تلاش می‌کردند، اظهار کرد: با این وجود، انتخابات در استان همدان به شکلی کاملاً قانونمند، شفاف، باشکوه و حداکثری برگزار شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه شبکه‌های ماهواره ای بسیاری با محوریت دشمنان و بدخواهان انقلاب و کشور، سعی داشتند تا با بزرگنمایی برخی مشکلات و سیاه نمایی در میان مردم، مانع از برگزاری انتخاباتی باشکوه و حداکثری شوند، عنوان کرد: آن‌ها مردم را از یکسری مسائل ناراحت دیده بودند و سعی داشتند تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه خاطرنشان کرد: با این حال، ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور و آگاهانه خود در این عرصه، پاسخ محکمی به دشمنان انقلاب دادند.

وی با بیان اینکه ملت همواره جلوتر از بقیه حرکت می‌کنند، گفت: در این انتخابات مشارکتی در حدود ۵۰ درصد را شاهد بودیم و به راستی که یکی از معجزات انقلاب اسلامی این است که مردم در عین گلایه و انتقاد به برخی از مسائل، همواره در صحنه حضور داشته و حامی کشور و نظام هستند که این مهم جای قدردانی و شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام آزادیخواه با تصریح بر اینکه در جریان مناظره نامزدهای انتخابات، موضوع مهم و محوری خدمات گسترده و ارزشمند نظام در ۴۲ سال گذشته مغفول ماند، خاطرنشان کرد: به این موارد، کمتر توجه شد درحالی که کم توجهی به این بحث‌ها و عدم پرداختن به خدمات و دستاوردهای گسترده نظام در مناظره‌ها کاملاً مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی کشور دارای ارزش و اعتبار هستند اما آنچه برای هم ما به ویژه مردم اهمیت ویژه ای دارد، اصل نظام و پایبندی به آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبری معظم انقلاب است، به اقدامات صورت گرفته نظام در عرصه‌های مختلف اشاه کرد و خواستار اتمام پروژه‌های نیمه کاره استان شد.

حجت الاسلام آزادیخواه در پایان سخنان خود در این جلسه تصریح کرد: بایستی پروژه‌هایی که قابل تعیین تکلیف و احصا هستند، در این امام باقی مانده به انجام برسند.

کد خبر: ۹۵٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha