۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی؛ پشتیبانی از تولید
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی؛ پشتیبانی از تولید

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی، گامی برای پشتیبانی از تولیدات کشاورزی و کشاورزان است.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به اینکه روز گذشته طرح امنیت غذایی در راستای پشتیبانی از تولیدات کشاورزی و رفع موانع تولید در صحن مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت، افزود: این طرح ۱۴ ماده دارد و در دو بخش اصلاح ساختار و اصلاح فرایند، تلاش می‌کند امنیت غذایی را در کشور تقویت و اختیارات بخش کشاورزی را متمرکز کند.

وی با اشاره به اینکه ماده یک این طرح به تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی اشاره دارد، اضافه کرد: این ستاد با هدف تنظیم بازار داخلی شامل نظارت، بازرسی، تأمین و توزیع کالاهای کشاورزی است و ذخایر راهبردی را مورد نظارت قرار می‌دهد و از همه مهم‌تر با همکاری تشکل‌های کشاورزی، مدیریت مطلوب بازار را ساماندهی می‌کند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه همیشه در حوزه نظارت بازار دچار مشکل بودیم، گفت: این قانون با هدف تمرکز اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد است یعنی فرمانده در حوزه کشاورزی باید واحد و متولی آن باید وزیر جهاد کشاورزی باشد تا بتواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه از این به بعد ستاد تنظیم بازار کشاورزی به صورت اختصاصی برای محصولات و نهاده‌های کشاورزی تشکیل می‌شود، افزود: تاکنون خود کشاورز در قیمت گذاری و تنظیم بازار محصولات کشاورزی حضور نداشت، اما در ترکیب کنونی در کنار دولتی ها، تشکل‌های کشاورزی حضور دارند و دو کشاورز خبره و دو نماینده به عنوان ناظر حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، پنج گام را برای تحول کشاورزی ایران طراحی کردیم تا به جایگاه واقعی خود برسد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه قیمت کالاهای اساسی تا پارسال توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شد و کشاورزان در قیمت گذاری دخالتی نداشتند، افزود: برای اینکه قیمت گذاری واقعی در حوزه محصولات کشاورزی انجام شود، شورای قیمت گذاری را جایگزین شورای اقتصاد در سال گذشته کردیم و از ۹ عضو، سه عضو آن دولت، سه عضو تشکل کشاورزی و سه عضو آن کشاورز خبره هستند و این موجب می‌شود کشاورزی در کشورمان در حوزه تولید رشد کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ۱۴ ماده دارد، گفت: امروز ماده نخست آن تصویب شد؛ انتظار داریم این طرح در مدت دو هفته آینده تصویب شود و به شورای نگهبان برود و اتفاق بزرگی در حوزه کشاورزی بیفتد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مسائل و مشکلات در حوزه ساختاری و فرایند مانند تجارت، بازار، سرمایه گذاری و مشکلات صدور مجوزها و بیمه کشاورزی در این قانون دیده شده است.

کد خبر: ۹۵٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha