۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
بارندگی ها در زنجان ۵۲ درصد کاهش دارد/ مصرف سه برابری آب در روستاها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

بارندگی ها در زنجان ۵۲ درصد کاهش دارد/ مصرف سه برابری آب در روستاها

زنجان- جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تاکنون ۱۸۶ میلی متر بارش در استان زنجان ثبت شده که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد کاهش دارد.

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال سال خشکسالی را تجربه می کنیم،گفت: یکی از خشک ترین سالها است که در ۵۰ سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۶ میلی متر بارش در استان زنجان ثبت شده است،اظهار کرد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد کاهش و نسبت به دراز مدت هم ۳۹ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه عمده منابع آب شرب و بهداشت شهرها و روستاهای استان زنجان با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۹۰۷ روستا با جمعیت ۳۴۰ هزار نفر از منابع زیر زمینی تامین می شود،گفت: ۷۵ درصد از آب شرب شهرها و روستاها از آبهای زیر زمینی تامین می شود.

جزءقاسمی با بیان اینکه طی سال گذته ۱۷۴ روستای استان مشکل آب شرب و بهداشت داشتند،تاکید کرد: مشکلات برخی از این روستاها فصلی بود که با برنامه ریزی های انجام گرفته مشکل آب ۷۹ روستا حل شد.

وی ابراز داشت: طی سالجاری مشکل آب شرب و بهداشت ۵۰ روستا هم حل خواهد شد و مشکلات آب شرب روستایی ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف است و خشکسالی امسال هم مزید بر علت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ایران یک سوم بارش جهانی را دارد،گفت: الگوی مصرف تعریف شده در روستاها ۱۴۰ لیتر در هر شبانه روز و در شهرها ۱۸۰ لیتر در در شبانه روز است.

جزءقاسمی با بیان اینکه در روستاها مصرف آب ۲۵۰ لیتر تا ۴۰۰ لیتر در شبانه روز است،گفت: در روستاهای استان مصرف آب بیش از سه برابر سرانه است.


 

کد خبر: ۹۵٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha