۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
تثبیت بیت کوین در کمتر از ۳۴ هزار دلار؛ بازار رمز ارزها رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تثبیت بیت کوین در کمتر از ۳۴ هزار دلار؛ بازار رمز ارزها رشد کمتر از یک درصدی را تجربه کرد

در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه ۲۴ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بیت کوین به ۳۳ هزار و ۴۴۴ دلار رسید و ارزش هر اتریوم در سطحی کمتر از ۲ هزار دلار تثبیت شد

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه ۲۴ ژوین سال ۲۰۲۱ میلادی  قیمت اغلب رمزارزها در بازار جهانی رشد کرد. در این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۳ هزار و ۴۴۴ دلار مبادله شد که نسبت به روز قبل از ان کمتر از ۱ درصد رشد کرده بود در حالیکه هر اتریوم با قیمتی معادل ۱۹۶۴ دلار به فروش رسید و باز هم رشد کمتر از یک درصد را شاهد بود.

آمارها نشان می دهد در این روز قیمت هر دوج کوین به ۲۲ سنت رسید و هر XRP با قیمت ۶۲ سنت معامله شد.

 بازار رمز ارزها در ماه های اخیر  تحولات زیادی را تجربه کرده است. به دنبال ممنوعیت استخراج رمز ارز و معامله آن به دلیل حجم بالای انتشار کربن، ارزش بیت کوین که بیشترین سهم را در بازار رمز ارزهای دنیا دارد به شدت تنزل پیدا کرد.

آمارها نشان می دهد از روز ۱۴ اوریل سال جاری تا کنون یعنی از زمانیکه قیمت بیت کوین به اوج رسیده بود،  قیمت آن ۴۷ درصد کمتر شده است و سوال مهم این روزها در مورد احتمال تداوم این روند کاهشی یا توقف این وضعیت و بازگشت به مسیر افزایش قیمت است.

اما تنها بازار بیت کوین این سقوط را تجربه نکرده است. آمارها نشان می دهد ارزش هر XRP هم از اوریل تا کنون بالغ بر ۶۵ درصد کاهش یافت و ارزش هر دوج کوین با افت ۷۰ درصدی روبرو شده است. در این ماه ها سلبریتی ها تاثیرگذارترین افراد در بازار رمز ارزها بودندو با استفاده از قدرت نفوذ خود در میان مردم تلاش کردند زمینه را برای تغییر قیمت فراهم کنند.

 از طرف دیگر بالاترین سرعت افزایش ارزش رمز ارزها بعد از شروع همه گیری کرونا اتفاق افتاد. وب سایت فوربس در این مورد نوشت:«به دلیل نگرانی از احتمال افزایش فشارهای تورمی ناشی از همه گیری و تزریق میلیاردها دلار به اقتصاد دنیا، ارزش بازار رمز ارزها و قیمت انواع انها رشد کرد.

در این دوره موسسات سرمایه گذاری از رمز ارزها به عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی های خود استفاده کردند و رشد سرمایه گذاری در این بازار باعث شد تا قیمت انها هم رشد کند ولی بعد از اینکه مدیر عامل تسلا در مورد عدم پذیرش بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی خبر داد و رمزارزها را یکی از عوامل مهم افزایش انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا معرفی کرد، قیمت این رمز ارز در دنیا تنزل یافت.

علاوه بر ایلان ماسک، در هفته های اخیر کیم کارداشیان هم تلاش کرد تا در بازار رمز ارزها تاثیر بگذارد و شمار دیگری از افراد مشهور امریکایی و هنرپیشگان این کشور در برنامه های تلویزیونی به تبلیغ بازار رمز ارزها پرداختند. این تبلیغات وسیع عامل مهمی در افزایش ارزش رمزارزها در بازار در ماه های گذشته بود.

کد خبر: ۹۵٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha