۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
ارسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس
رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

ارسال طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن به وزارتخانه مستقل و تخصصی مسکن نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح جهش تولید و تامین مسکن، یکی از طرح‌های کارآمدی بوده که اجرای آن بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود عرضه مسکن در سال‌های اخیر را حل می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشورمان امکان تامین زمین ارزان قیمت، تسهیلات بانکی، مصالح ساختمانی و نیروی کارآمد وجود دارد اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به ساخت و تولید مسکن منجر نشده است. از این رو امیدواریم دولت منتخب، وزیری را برای وزارتخانه‌ راه و شهرسازی انتخاب کند که همت و اراده کافی برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن را داشته باشد، هر چند معتقدیم حوزه مسکن به وزارتخانه مجزا نیاز دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد:  وزارت راه و شهرسازی از نظر بدنه سازمانی بسیار گسترده و حجیم است، در شرایط کنونی این وزارتخانه دارای ۱۵ معاون وزیر و مدیرعامل است که قطعا مدیریت تمام این بخش ها توسط وزیر راه و شهرسازی امکان پذیر نیست  از این رو طرح پیشنهادی ارائه کردیم که بر اساس آن وزارت راه و شهرسازی از یک دیگر تفکیک و وزارت مسکن تشکیل شود. این طرح به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده و هم اکنون منتظر اعلام وصول آن هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت ایجاد وزارت مسکن، اضافه کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی به دلیل حجم کار تنها ۲۰ درصد وقت خود را می‌تواند به حوزه مسکن اختصاص دهد، این در حالی است که اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن و ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی در سال، نیازمند وزیر مستقل و مختص این امر است.

کد خبر: ۹۵٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha