۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
تعلل در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی قابل پذیرش نیست
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعلل در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی قابل پذیرش نیست

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دستگاه‌های دولتی و اشخاص مخاطب قانون مالیات بر خانه‌های خالی موظف به اجرای مقررات هستند و هیچ گونه تاخیر و تعللی در اجرای این قانون قابل پذیرش نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در خصوص تاخیر در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: تصویب هر طرح و لایحه و تبدیل شدن آن به قانون دارای هدفی خاص است، هدف از تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی نظارت بر بازار مسکن و عرضه واحدهای مسکونی خالی از سکنه به بازار بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوانین مصوب دارای ضمانت‌های اجرایی هستند و ترک فعل آنها به عنوان جرم تلقی می‌شود و مجازات دارد، ادامه داد: دستگاه‌های دولتی و اشخاص مخاطب قانون مالیات بر خانه‌های خالی موظف به اجرای آن هستند و هیچگونه تاخیر و تعللی در اجرای این قانون قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد که اجرای قوانین به بهانه هزینه بر بودن، ایجاد سامانه و فرهنگ‌سازی معطل می‌شود، تصریح کرد: برخی از قوانین مصوب همانند قانون چک با اقدام مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرایی شده‌اند و در آینده اثرات بیشتر این قانون را مشاهده می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تناقضات موجود در زمینه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، گفت: نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی موضوعات مطرح شده در زمینه عدم اجرای قانون مذکور را پیگیری می‌کنند و طی روزهای آینده خبرهای خوبی در این خصوص به گوش مردم می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با بیان اینکه در ابتدای اجرای قوانین، وجود میزان معقولی از ناهماهنگی‌ها قابل پذیرش است اما باید در راستای رفع آن در کمترین زمان ممکن اقدام شود، تصریح کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی هرچند که بار روانی آن تاثیر مثبت خود را بر بازار گذاشته است، اما باید در اسرع وقت کاملا اجرایی شود.

کد خبر: ۹۴٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha