۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
چرا گرانی در ۱۴۰۰ با وجود ثبات نرخ دلار و بنزین ادامه دارد؟| دولت کجای کار است
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید:

چرا گرانی در ۱۴۰۰ با وجود ثبات نرخ دلار و بنزین ادامه دارد؟| دولت کجای کار است

زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: در سال جاری شاهد افزایش قیمت دلار و بنزین نبودیم اما عدم برنامه ریزی مناسب و رها کردن بازار موجب افزایش چند باره قیمت کالاهای اساسی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، با اشاره به گرانی چندین باره کالاهای اساسی در سال جاری، گفت: علی‌رغم اینکه آقای روحانی تاکید کرد که در سال جاری دیگر شاهد گرانی در کالا های اساسی مردم نخواهیم بود، بارها شاهد گرانی محصولات اساسی از جمله مرغ، روغن و شکر بودیم این در حالی است که هنگام بررسی لایحه بودجه نمایندگان مجلس از رانت‌های موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرده و بصورت جدی دنبال حذف آن از بودجه بودند، اما دولت مدعی شد، در صورت حذف ارز دولتی قیمت اقلام ضروری افزایش پیدا می‌کند، از این رو برای حمایت از معیشت مردم و جلوگیری از رشد مجدد قیمت‌ها، نمایندگان با تخصیص ارز دولتی موافقت کردند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی علت اصلی گرانی کالاهای اساسی را عدم برنامه‌ریزی مشخص و ناکارآمدی مسئولان دولتی ارزیابی کرد و افزود: در حالی تقریبا سه ماه از سال ۱۴۰۰ گذشته که از نخستین روزهای شروع این سال، مردم با رشد افسارگسیخته قیمت‌ها بویژه قیمت اقلام خوراکی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موج تورم هر روز با شدت بیشتری در حال بلعیدن سفره مردم است، اضافه کرد: عدم ترخیص به موقع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک منجر به کمبود برخی اقلام در بازار شد از این رو به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، شاهد افزایش قیمت اقلام اساسی بودیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، تصریح کرد:در سال جاری شاهد افزایش قیمت دلار و بنزین نبودیم اما عدم برنامه ریزی مناسب و رها کردن بازار موجب افزایش چند باره قیمت کالاهای اساسی شده است. امیدوارم دولت در این مدت باقی مانده تلاش کرده تا با نظارت بر بازار مانع افزایش مجدد کالاها شود.

کد خبر: ۹۴٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha