۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رشد هزینه‌های حمل ونقل سبب افزایش نرخ شن وماسه در مازندران شد
رئیس سازمان صمت مازندران:

رشد هزینه‌های حمل ونقل سبب افزایش نرخ شن وماسه در مازندران شد

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران، دلیل افزایش نرخ شن و ماسه را هزینه های بالای حمل ونقل بیان کرد و گفت: قیمت شن و ماسه در داخل و خارج از معدن متفاوت است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد قیمت شن و ماسه در استان اظهار داشت: افزایش قیمت شن و ماسه توسط انجمن های معدنی و با نظارت سازمان صمت انجام شده است.

وی تورم و هزینه های بالای تولید را از جمله دلایل افزایش قیمت شن و ماسه بیان کرد و گفت: قیمت ها را با چوب و چماق نمی توان کاهش داد زیرا نمی توانیم برخلاف جریان رود شنا کنیم و اگر مقابله کنیم تولیدکننده ضرر می کند.

رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به افزایش قیمت شن و ماسه در دیگر مناطق از جمله تهران، گلستان و گیلان اظهار داشت: اگر کماکان روی قیمت قبلی شن و ماسه می ایستادیم، تولیدکننده متضرر می شد.

قوانلو با اظهار اینکه اکنون در معدن نرخ شن و ماسه ۷۵ هزار تومان بدون احتساب ارزش افزوده است، افزود: در مناطق غرب مازندران قیمت شن و ماسه ۲۰ درصد بالاتر است زیرا هزینه های تولید شن و ماسه بالاتر از مناطق مرکزی است.

وی با بیان اینکه هزینه های حمل ونقل بسیار بالا است، افزود: این مسئله سبب می شود تا شن و ماسه با قیمت چندبرابری به دست مصرف کننده برسد.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: تقاضای بالای شن وماسه و کمبود معدن مهمترین دلیل رشد قیمت شن و ماسه است زیرامیزان نیاز استان به شن وماسه ۱۵ میلیون تن در سال است.

کد خبر: ۹۴٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha