۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت

روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت که دلیل آن تقاضای شدید سفرهای تابستانی و توقف مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران بود که می‌تواند نشان دهنده تاخیر در از سرگیری منابع تولیدکننده اوپک باشد.

به گزارش بازار، معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه آگوست با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در جولای با ۷۱.۹۶ دلار در هر بشکه که ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد رشد داشت.

هر دو معیار در چهار هفته گذشته با خوش بینی پیرامون سرعت واکسیناسیون جهانی و افزایش سفرهای تابستانی افزایش داشته اند. این بازگشت در حال حاضر باعث افزایش حق بیمه نقدی در بازار آسیا و اروپا تا بالاترین قیمت طی چند ماه شده است.

تحلیل گران گفتند: بازگشت تقاضا در تابستان نیمکره شمالی به قدری زیاد است که بازار بسیار نگران کاهش بیشتر موجودی کالا است. انتظار می رود مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران از روز یکشنبه پس از پیروزی آقای ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب ایران، حدود ۱۰ روز متوقف شود. این انتخابات می تواند توافق هسته ای را به تاخیر بیاندازد. ایران خواستار برداشتن تحریم های ایالات متحده علیه آقای رئیسی قبل از رسیدن به توافق است و احتمال ورود نفت ایران به بازار در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد.

کد خبر: ۹۴٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha