۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
۳۰میلیارد تومان برای نگهداری راه های شریانی کشور نیاز است
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۳۰میلیارد تومان برای نگهداری راه های شریانی کشور نیاز است

اراک_ معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه های شریانی کشور نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش امامی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از راه‌های مواصلاتی خمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات پیش‌بینی شده در مجلس شورای اسلامی یک سوم تا نیمی از جاده های مورد هدف مشکل‌دار کشور روکش آسفالت شود و خرابی‌ها و نقاط پرحادثه رفع شود.

 وی افزود: ۱۰ هزار کیلومتر از ۳۵ هزار کیلومتر راه های اصلی مواصلاتی کشور خرابی شدید دارند و باید عملیات ترمیمی برای آنها انجام شود.

 ‌معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از بار ترانزیت و مسافر از طریق این راه های شریانی و اصلی جابجا می شود، افزود: ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه راه‌های روستایی مصوب شده و تمام اعتبارات ملی راه روستایی به اعتبار استانی تبدیل شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بازدید از چند راه مواصلاتی شهرستان خمین، گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این راه‌ها نیاز است که بخشی از این اعتبار تخصیص یافته و بخشی دیگر به استان ابلاغ می‌شود.

امانی ادامه داد: پیگیری برای افزودن اعتبار ویژه به‌منظور روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی این شهرستان به منابع موجود در دست انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: عملیات اجرایی جاده رباط مراد به خمین و پل نیمه کاره میان رودان در این مسیر با اعتبارات استانی شروع شده که به‌دلیل کمبود اعتبار استانی پیشرفت کندی دارد و به همین دلیل اعتبار ملی برای تکمیل آن تخصیص می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عملیات اجرایی جاده خمین به محلات از طرح‌های فعال است که مرحله دوم آن از سوی راهداری استان آغاز می‌شود تا اعتبار ویژه ‌ی برای آن تخصیص پیدا کند.

امانی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی اعتبار ملی ندارند، تاکید کرد: راه‌های روستایی می‌توانند از اعتبارات استانی استفاده کنند و سازمان راهداری در قالب طرح ابرا از ماشین‌آلات خود برای زیرسازی راه‌های روستایی دارای ۲۰ خانوار استفاده کند.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به جنوب استان مرکزی  از جاده رباط مراد به خمین و پل نیمه کاره میان رودان و مسیر  خمین به الیگودرز بازدید کرد و در سفر به دلیجان زیرگذر نراق، ورودی قطب بوعلی و رمپ های ورودی برخی روستاهای این شهرستان را بررسی کرد.

کد خبر: ۹۴٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha