۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلاری طرح تولید هگزان و پنتان در پتروشیمی تخت جمشید
مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه خبر داد

درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلاری طرح تولید هگزان و پنتان در پتروشیمی تخت جمشید

بوشهر- اخوان مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه از درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلاری طرح تولید هگزان و پنتان در پتروشیمی تخت جمشید خبر داد.

محمدرضا اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی از مناطق مهم و استراتژیک در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و حجم بالای تولیدات گاز و همچنین بخش عظیمی از تولیدات محصولات پتروشیمی کشور در این منطقه تامین می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌های پتروشیمی در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های بین‌المللی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و با تلاش شبانه‌روزی در مسیر اعتلای صنعت گام برداشتند و به موفقیت‌های قابل توجهی هم رسیده‌ایم.

مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه خاطر نشان کرد: طرح تولید هگزان و پنتان اکسیر حلال از طرح‌های بسیار مهم و ارزشمندی بود که امسال در این مجموعه پتروشیمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ارزآوری بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت.

اخوان تصریح کرد: این طرح با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن نرمال هگزان و ۱۰ هزار تن پنتان به منظور تأمین نیاز داخلی و صادرات اجرایی و عملیاتی شد و در کمترین فاصله زمانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: حدود ۴۸ میلیون دلار برای اجرای این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری شده که پیش‌بینی می‌کنیم در مدت زمان بسیار کم این سرمایه برگشت بخورد و سودآورب ارزی بالایی در بر داشته باشد.

مدیر عامل پتروشیمی تخت جمشید پارس عسلویه از درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلاری طرح تولید هگزان و پنتان در پتروشیمی تخت جمشید خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که سالانه ۳۰ میلیون دلار صادرات و همچنین ۱۰ میلیون دلار نیر فروش داخلی به منظور تامین نیاز سایر پتروشمی‌ها درآمد این طرح باشد که مجموعا سالانه ۴۰ میلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت.

اخوان افزود: از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد تولیدات و افزایش کمی و کیفی تولید استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را در این راستا هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۹۴٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha