۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
ارتباط دولت با مردم قطع شده است/ ۱۲ میلیون تقاضای پاسخ داده نشده مسکن در کشور وجود دارد
نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با بازار:

ارتباط دولت با مردم قطع شده است/ ۱۲ میلیون تقاضای پاسخ داده نشده مسکن در کشور وجود دارد

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس جمهور به جای اینکه مرد میدان زندگی مردم باشد به یک ایده پرداز و حقوقدان تبدیل شده است و از کرونا به بعد هم رابطه رئیس جمهور با مردم قطع شده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به اقدامات اقتصادی چهارسال گذشته دولت گفت: کاملا مشخص است که دولت نسبت به وعده های اقتصادی که به مردم داده ناکام مانده و به واقع برخلاف آن قول هایی که در ابتدای ریاست جمهوری در دولت دوازدهم مطرح شد، عمل کرده است.

وی با اشاره به وضعیت بازار خودرو در کشور اظهارداشت: در حال حاضر ما در زمینه خودرو به یک آشفته بازار رسیدیم و مسئولین برای نجات این بازار اقدام شایان توجهی انجام ندادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نابه سامانی های بازار مسکن در کشور گفت:در حوزه مسکن هم مردم تقریبا در سراسر کشور به علت افزایش بی رویه بی خانمان شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون تقاضای پاسخ داده نشده مسکن در کشور  وجود دارد.همچنین ما با قیمت سرسام آور اجاره بها واحدهای مسکونی مواجه هستیم که این موضوع آسیب های زیادی را به خانوارها وارد کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه اقدام ملی مسکن تاکید کرد: این برنامه علی رغم تمدیدهای مکررش شکست خورده است چراکه افزایش قیمت وام این مسکن باعث شده تا این برنامه متقاضی کمی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ بیکاری،کاهش نرخ ازدواج، کاهش نرخ فرزند آوری و کاهش ارزش پول ملی از جمله سایر معضلات اقتصادی این دولت برشمرده می شود،گفت: از این رو ارزش دارایی های مردم به یک سوم تنزل پیدا کرده است.

شاکری با اشاره به مشکلات بازار سرمایه در سالهای گذشته بیان داشت: بازار بورس با آن همه تقاضا برای ورود به این بازار تنزل پیدا کرده و سرمایه های مرد در این بازار به نابودی کشیده شده است.

وی با اشاره به عدم نظارت دولت بر بازار مایحتاج مردم، تاکید کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم به همراه تورم لجام گسیخته و افزایش بی رویه نقدینگی در بازار توان مردم را از آنها گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت متاسفانه علی رغم همه حمایت هایی که نظام و مقام معظم رهبری از آنها داشته به وعده های خود جامه عمل نپوشانده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت مردم را در این آشفته بازار رها کرده است و آنقدر فجایع اقتصادی سنگین بوده است که حتی مردم رقبتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ندارند و به نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری دلبسته اند.

شاکری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه شد که دولت از مسیر وعده و شعارهای اقتصادی خود فاصله گرفت، تاکید کرد: بنده معتقدم در چهارسال اول این دولت هم اقدامات موثری انجام نگرفت و علت اصلی آن هم نشات گرفته از تفکر رئیس جمهور بود. رئیس جمهور به جای اینکه مرد میدان زندگی مردم باشد به یک ایده پرداز، فلسفه دان، سخنگو و حقوقدان تبدیل شده است و متاسفانه از زمان کرونا به بعد هم رابطه رئیس جمهور با مردم قطع شده است.

وی با بیان اینکه دولت درک درستی از زندگی مردم ندارد، بیان داشت: دولت در هاله‌ای از تنیده های خود و اطرافیان خود مخفی مانده است و تاریخ درباره خسارت سنگینی که این تفکر به کشور زده، قضاوت خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  تفکر و نگاه دولت به خارج از کشور است، بیان داشت: متاسفانه این دولت دست از این نگاه برنمی دارد و آنقدر این مذاکرات را ادامه می دهد تا به هر صورت اتفاقی بیافتد تا دولت بگوید اقدامی را انجام داده است. البته امکان دارد مقداری از درآمدهای خودمان که هیچ ربطی هم به برداشتن تحریم ها نداشته آزاد شود تا دولت بگوید اقدامی برای مردم انجام داده ام و اما مبانی و ساختار تحریم ها باقی مانده و نهایتا مردم با خیل عظیمی از مشکلات رها بمانند.

کد خبر: ۹۳٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha