۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
ثبت سفارش کالا در آبادان و خرمشهر باید حذف شود
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

ثبت سفارش کالا در آبادان و خرمشهر باید حذف شود

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: ثبت سفارش کالا در آبادان و خرمشهر باید حذف شود و امتیازات دیگری جایگزین آن شود.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عدم صدور کارت‌های بازرگانی از طریق وزارت صمت اظهار کرد: با رایزینی‌هایی که جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انجام داد توانستیم تا حدودی این مسئله را رفع کنیم.

وی افزود: برای اینکه دو شهرستان‌های آبادان و خرمشهر رونق پیدا کنند به دو مجوز نیاز داریم؛ نخست ورود کالا از عراق به منطقه است که از طریق رایزنی‌هایی که با اتاق بازرگانی ایران داشتیم تا حدودی این امر میسر شد ولی عراق نبود امکانات کافی را دلیل مخالفت برای ورود کالا عنوان کرد که در آینده‌ای نزدیک بخش خصوصی ایران باراندازی در عراق احداث خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: ثانیا مجوز ورود لوازم خانگی شامل یخچال، کولر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی باید به منطقه داده شود که درخواست ما مورد موافقت دبیر شورای عالی منطق آزاد کشور قرار گرفت.

کردزنگنه اضافه کرد: برخی از مجوزهای ورود کالا به منطقه انجام شده است ولی وزارت صمت مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است که عدم صدور کارت بازرگانی نیز در این امر تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه  اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند متاسفانه همان امتیاز مرزی که در گذشته داشته‌ایم را نیز از دست داده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان آبادان تصریح کرد: برای اینکه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر رونق پیدا کنند نیاز است مسئولان مربوطه مطالبه‌گری کنند تا امتیازاتی که برای این منطقه و ساکنان آنان از بین رفته بازگردانده شود و شهروندان بتوانند از پنج کالای ذکر شده استفاده کنند زیرا این دو شهرستان جزو مناطق آزاد محسوب می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: ثبت سفارش کالا در آبادان و خرمشهر باید حذف شود و امتیازات دیگری جایگزین آن شود تا تجار بتوانند در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند و این دو شهرستان رونق اقتصادی پیدا کنند.

کد خبر: ۹۳٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha