۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
وعده اصلاح نظام مالیاتی را از دهه ۸۰ داده اند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

وعده اصلاح نظام مالیاتی را از دهه ۸۰ داده اند

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از دهه ۸۰ بنا بود نظام مالیاتی دقیقی در کشور حاکم شود، اما چون دست‌هایی در کار است محقق نشد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای اصلاح نظام مالیاتی دارید؟ افزود:‌ راه اداره درست کشور این است که توجه اساسی خود را معطوف به تولید کند و از طریق تولید و خلق ثروت بتواند مالیات مناسبی بگیرد و کشور را اداره کند.

وی گفت: پولی که به صورت پایدار می‌تواند منجر به اداره با ثبات کشور شود در گذشته از خام فروشی نفت به دست می‌آمد و در دوره اخیر از تورم برای دولت حاصل شده است، اما آن چه که برای دولت اهمیت دارد این است که بتواند نظام مالیاتی عادلانه‌ای را ایجاد کند.

زاکانی با اشاره به اینکه اکنون از کارمندان و کسانی که حداقل حقوق دارند مالیات گرفته می‌شود، اما از کسانی که فرار مالیاتی دارند مالیاتی گرفته نمی‌شود افزود: از دهه ۸۰ بنا بود نظام مالیاتی دقیقی در کشور حاکم شود و دو دهه است که وعده می‌دهند، اما عملی نمی‌شود، چون دست‌هایی در کار است و خودشان ذینفع هستند و، چون تعارض منافع وجود دارد نمی‌خواهند مشکل مالیات کشور را حل کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مالیات کشور باید از مجموع درآمد خانوار کسب شود و مالیات اگر از عایدی بر سرمایه که قانون اخیر مجلس است کسب شود خود مالیات به ابزار کارایی کشور تبدیل می‌شود و ابزار توزیع مناسب ثرو ت و عدالت در کشور خواهد بود و ما هیچ راهی نداریم جز اینکه این مسیر را برویم.

وی افزود: برای شروع کار باید اولین فرصت را به بخش تولید بدهیم و باید طناب مالیات را از گردن تولید برداریم تا تولید جان بگیرد و هر گاه جان گرفت خود تولید، برکات و خیراتش را در حوزه مالیات خواهد داشت.

کد خبر: ۹۳٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha