۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
 ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر یک از پنج نامزد جریان انقلاب مراقب باشند با زندگی مردم بازی نکنند و دچار خودپرستی نشوند.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در نشست روشنگری مسجد جامع نارمک ضمن تبریک هفته کرامت گفت: مراقب باشیم مردم را پای صندوق‌های رای دچار تشتت نکنیم و تصمیمی انقلابی بگیریم.

وی همچین گفت: اگر کسی از این ۵ نفر گفت برنامه ام بهترین است اشکالی ندارد، اما اگر بگوید فقط به من رای بدهید حتما ریگی در کفش دارد.

زاکانی افزود: ۵ نامزد با هم صحبت کنند و مردم را گرفتار نکنند و باهم هم افزایی داشته باشند تا اتفاق سال ۹۲ رخ ندهد که رئیس جمهوری بیاید که وزاریش چند ماه التماس کنند، اما نتوانند او را ببینند.

 بالغ بر ۸۰ درصد امکانات کشور در اختیار رییس جمهور است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بالغ بر ۸۰ درصد امکانات کشور در اختیار رئیس جمهور است و این که می‌گویند رئیس جمهور اختیار ندارد نادرست است.

علیرضا زاکانی در مسجد جامع نارمک افزود: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو مایه قوام و پشتیبانی نظام اسلامی است و همه باید تلاش کنیم دیگران را به مشارکت بالا و جدی دعوت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما استقلال سیاسی داریم گفت: این در حالی است که استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و وابسته ایم.

زاکانی در ادامه گفت: امروز عدالت به معنای واقعی در کشور ما مستقر نشده است و عده‌ای از سیری خوابشان نمی‌برد و عده‌ای از شب تا صبح با گرسنگی سر می‌کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور فعلی ما معتقد است که ما با انقلابمان نمی‌توانیم کارمان را پیش ببریم و باید با پیوستگی به نظام موجود جهانی خودمان را حفظ کنیم.

وی همچنین گفت: همین دیدگاه را دولت اصلاحات هم داشت و معتقد بود با تخاصم با آمریکا و اسراییل، نان و آبمان هم گیر است.

 ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان فرارمالیاتی داریم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم اکنون ۳۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و به همین میزان بخشودگی مالیاتی داریم.

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات افزود: با توجه به ظلم‌هایی که شده ممکن است مردم از تغییر در کشور مایوس شوند، اما حضور در پای صندوق رای فرصتی را برای نظام فراهم می‌کند که در مقابل دشمنان استیفای حق کند و رییس‌جمهور در داخل بتوانند اصلاحات انجام دهد.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا امروز اصل انقلاب، شعارها و ایده‌های بسیار جدی را مطرح کرد که هر انسان و ملتی خود را محتاج آن می‌داند، بعد از طرح شعار گام بعدی الگوسازی بر اساس این شعارها است به این ترتیب که اگر می‌گوییم آزادی و استقلال آن را در عمل هم اجرا کنیم؛ ما آزاد هستیم آزادی در کشور ما نمونه مثال زدنی است، اما براساس اصول ۸ و ۲۷ قانون اساسی نمی‌توانیم به عملکرد مسئولان نظارت و اعتراض داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: حدود سه سال پیش پرونده فساد مالی یک میلیارد یورویی را پیگیری می‌کردم، برخی از مسئولان آمدند و به من گفتند که به ما اعتماد کن و ما پیگیری می‌کنیم، اما گفتم اعتماد نمی‌کنم وچرا باید ۴ آدم اینگونه بخورند؟ آن موقع نماینده مجلس نبودم و در نهایت به من گفتند شما بر چه اساسی این پرونده را پیگیری می‌کنید، این حق و باور که به عنوان مردم بتوانیم بازخواست کنیم، در قانون اساسی وجود دارد، اما در مقام عمل نیست.

زاکانی با تاکید بر اجرا نشدن شعارهای انقلاب به صورت دقیق تصریح کرد:ما استقلال سیاسی درکشور داریم، اما استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و در حوزه اقتصادی وابسته هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: عدالت مثال زدنی در جامعه حاکم نیست و با مطلوب بسیار فاصله داریم، در حوزه معنویت داریم از جیب مصرف می‌کنیم لذا باید قیام کنیم چرا که جامعه نیاز به قیام همگانی دارد و صندوق رای می‌تواند مظهر آن باشد.

وی گفت: در حال حاضر دو جریان فکری در جامعه وجود دارد، جریان اول می‌گوید انقلاب کردیم، اما نمی‌توانیم به لوازم انقلابی بودن، پایبند باشیم که رییس‌جمهور فعلی این تفکر را دارد و تاکید می‌کند باید خود را با قواعد موجود جهانی تنظیم کنیم و با انقلاب نمی‌توانیم جلو برویم، البته قبل از او برخی در سال ۸۳ در مورد مبانی نظری برنامه چهارم و در دوره سازندگی هم این تفکر مشاهده شده است.

زاکانی، خودباوری را یکی از عوامل پیشرفت کشور دانست و اظهار کرد: بعد از انقلاب باید با یکدیگر همراه شویم، وزیر صنایع دور اول روحانی گفت باید مدیر از خارج بیاوریم و بلد نیستیم خود را مدیریت کنیم، عین این باور را رییس‌جمهور هم دارد و به زبان هم می‌آورد، چنانکه اگر فردی بگوید می‌توانیم با اتکا به توان داخلی خود را اداره کنیم به او می‌گویند می‌خواهید دور کشور حصار بکشید و دروغ در جیب آن فرد می‌کنند. اگر از ظرفیت کشور، رهبری فکور و مردم و اسلام نتوانیم استفاده کنیم، بسیار عقب هستیم؛ بنابراین مشکل رقابت دو جریان است که یکی ضمن علاقه به قدرت می‌گوید باید با کدخدا ببندم و جریان دوم که تاکید می‌کند آنقدر ارزش داریم که بتوانیم خود را مدیرت کنیم و در حال حاضر مشکل این است که خود را گم کردیم.

زاکانی ادامه داد: در حالی که امام خمینی می‌گفتند یک تار موی کوخ نشینان به کاخ نشینان می‌ارزد، امروز برخی مسئولین خوی کاخ نشینی گرفتند و درد کوخ نشینان را متوجه نمی‌شوند. روزی اگر فردی به فرد دیگر تعدی می‌کرد با او برخورد می‌کردند، اما امروز مسئول به جان و مال مردم تعدی می‌کند همچنانکه در بالای مسجد گیاهی ملکی وجود دارد که مورد توجه پسر رییس‌جمهور بود و می‌خواستند با قیمت یک سوم آن زمین را از صاحب ملک بخرند، اما او راضی نشد، بعد برادر روحانی، فریدون سفارش کرد که این فرد مشکل امنیتی دارد و اجازه ندهند به خانه برود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به جریان فکری نامزدهای فعلی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: این هفت نفر نامزد شبیه هم نیستند، کما اینکه دو نفر یک تفکر و پنج تا یک تفکر دیگر را دنبال می‌کنند، باید توجه کنیم که خودمان چه چیزی را می‌پسندیم و براساس همان دست به انتخاب بزنیم. نداشتن امکانات نیز یکی از دروغ‌هایی است که تفکر اول آن را در اذهان حاکم کرده است. در حقیقت گروه اول یاد گرفته نفت و منابع کشور را مفت مفت بفروشد و سر مردم منت بگذارد. سال‌ها گرفتار خام فروشی بودیم در دوره اخیر که مشکلات برای کشور به وجود آمد، مدتی نتوانستیم نفت بفروشیم. اما در حال حاضریک میلیون و صد بشکه نفت و میعانات می‌فروشیم و پول آن ظرف دوماه وارد کشور می‌شود.

زاکانی گفت: در زمان تصدی همتی در مقام ریاست بانک مرکزی جلسه‌ای با حضور همتی و دژپسند و تعدادی دیگر از وزرا برگزار کردیم که همتی در آن جلسه گفت ما مشکل ارزی و پولی داریم که من گفتم چرا اطلاعات اشتباه به جمع می‌دهید؟ شما در حال حاضر نفت می‌فروشید. در این جلسه زنگنه نیز بود و وقتی از دو حساب اقای زنگنه گفتم زنگنه گفت این ۱۴ و نیم درصد نفت ماست.

وی افزود: مملکت مشکل دارد و گل و بلبل نیست، اما انسداد ندارد، این‌ها دروغ می‌گویند که کشور انسداد دارد چرا می‌خواهند خود را نشان دهند.

زاکانی در ادامه متذکر شد: از اردیبهشت سال ۹۷ ترامپ از برجام خارج شد و در مورد فروش نفت مشکل ایجاد شد و به موازات آن رویکرد دولت با مردم تغییر کرد، به مردم راست نگفت، دست در جیب مردم کرد و خیانت بزرگ انجام داد تا جایی که ارزش پول ملی را به بدترین وجه کاهش داد تا بتواند خود را اداره کند، البته اگر ولخرجی نبود می‌توانستند اداره کنند؛ بنابراین یک دوره با خام فروشی دولت اداره می‌شد و روحانی با تورم و دست کردن در جیب مردم کشور را اداره کرد، اما راه سوم برای اداره کشور وجود دارد و آن تولید است که اقتضائات آن در کشور وجود دارد، اما بی‌توجهی نسبت به آن صورت می‌گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر ظرفیت کشور برای خلق ثروت افزود: بنابراین با تولید و خلق ثروت می‌توان توزیع ثروت کرد و کاری کرد که مردم آبرومندانه زندگی کنند.

زاکانی افزود: هم اکنون ۳۷۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی در کشور وجود دارد، علاوه بر این ۲۰۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی و به همین میزان بخشودگی مالیاتی صورت گرفته است، که باید جلوی این اقدامات گرفته شود. در حقیقت امکانات در کشور وجود دارد، اما کسی از همین سرمایه‌گذاری موجود استفاده نمی‌کند.

وی گفت: ماجزو ۵ کشوری هستیم که تورم مان دو رقمی است و الان نزدیک به ۴۰ درصد است درحالی که میانگین تورم کشورها ۲ و ۴ دهم درصد است؛ این خجالت ندارد؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هم اکنون ۱۲ میلیون تن ظرفیت پلیمری و ۱۵ میلیون تن ظرفیت شیمیایی داریم که ۸ میلیون ظرفیت پلیمری خالی است و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، نیازی به فروش نفت نیست و دو میلیون و ۸۰۰ هزارشغل ایجاد می‌کند، مسئولان از این ظرفیت‌ها آگاه هستند، اما نمی‌خواهند کاری انجام دهند.

وی گفت: اگر همین راه آهن جنوب شمال را بخواهیم دنبال کنیم ۴۰۰ میلیو. ن دلار فاینانس می‌خواهد، اما مسوولان نمی‌خواهند پیگیری کنند و اگر این طرح عملی شود ترانزیتی که ایجاد می‌کند ۳۰ میلیارد دلار برای کشور سوددارد و با آن می‌توان استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را آباد کرد.

زاکانی افزود: به وزیری در دوره قبل پیام دادیم که چه خبر است که این حجم پول دارید گفت ۱۵۰۰ میلیارد تومان دارم و نفر پنجم هستم البته وزیر ۷ هزار میلیاردی هم داشتیم. مسئولین خود را به خواب زدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ۵ نامزد اصولگرا در میان ۷ نامزد موجود اشاره کرد و گفت: اگر درمیان این ۵ نفر کسی گفت به من رای دهید و به فردی غیر از من رای ندهید حتما ریگی در کفش دارد.

زاکانی ادامه داد: جریان انقلاب نسبت به این پنج نفر ارجحیت دارد و باید دید در این جریان چه کسی ارجح است و به سراغ آن رفت، که این کاملا مشخص است. در حقیقت جریان فکری که معتقد است با توانایی‌های داخلی می‌توان کشور را اداره کرد پنج نماینده دارد، کشور دچار انسداد نیست و مشکلات عمده نیست.

وی افزود: تحریم‌ها حدود ۱۵ درصد اثر دارد مابقی آن ناشی از خود تحریمی است. در شرایط فعلی هیچ موردی واجب‌تر از ساختن ایران اسلامی به عنوان یک الگو نیست و در این راه اولویت حل مشکل معیشت مردم است، برخی علاقه ندارند در کشور کار کنند.

زاکانی گفت: روزانه بیش از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، در این میان ۶۰۰ هزار نفر بین ۴ تا ۱۰ خودرو دارند یعنی حدود ۴۰ میلیون نفر خودرو ندارند که پول بنزین خود را می‌توانند دریافت کنند. زمانی در مورد نحوه توزیع بنزین به زنگنه گفتم این چه وضع توزیع بنزین است گفت روحانی گفته بالاشهری‌ها تهران ماشین زیاد دارند اگر به آن‌ها بنزین ندهیم، ناراحت می‌شوند!

وی افزود: باید نسبت به فساد حساس باشیم و درمقطعی شاهد بودیم به سه برادر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان پول دادند در حالی که کل پول بازنشستگان و شاغلان امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود و باید این پول‌ها را از حلقومشان بیرون کشید.

کد خبر: ۹۳٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha