۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
باید هر سال یک میلیون مسکن ساخته شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

باید هر سال یک میلیون مسکن ساخته شود

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید هر سال یک میلیون مسکن ساخته و زمین‌های دستگاه‌های مختلف در اطراف شهرها آزاد شوند.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره برنامه‌های وی برای خانه دار شدن جوانان و مستاجران افزود: مسکن دغدغه بسیار گسترده‌ای است که مردم عزیز ما را در این زمینه بسیار نگران کرده به نحوی که امروز خانه دار شدن برای مردم به یک رویا تبدیل شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا پیش از این صاحبخانه شدن مشکل بود، اما الان مستاجر شدن هم به ویژه در شهرهای بزرگ یک مشکل جدی شده است.

رئیسی، این مشکل را قابل حل دانست و درباره راهکار آن گفت: مشکل این است که در حال حاضر ۵۰ درصد سبد خانوارها به ویژه در شهرها برای مسکن هزینه می‌شود و این مردم عزیز ما را نگران می‌کند.

وی افزود: اگر مسکن سازی به طور گسترده در کشور آغاز شود، می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند و ما امکان مسکن سازی در کشور را داریم.

رئیسی تصریح کرد: باید هر سال یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شد، اما نشد.

وی افزود: اکنون سالانه ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود و در واقع ما از ساخت ۷۰۰ هزار مسکن دیگر عقب هستیم که باید این عقب ماندگی جبران شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا امکان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال وجود دارد؟ گفت: بله این امکان وجود دارد، زیرا ما زمین کم نداریم و اطراف شهرها پر زمین است که در اختیار دستگاه‌های مختلفی است و این زمین‌ها باید آزاد شود.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌ها باید در اختیار افرادی که می‌خواهند مسکن داشته باشند قرار بگیرد گفت: برای دهک‌های پایین امکان واگذاری رایگان زمین وجود دارد و برای دهک‌های دیگر هم با دادن تسهیلات و تقسیط امکان مسکن سازی برای آن‌ها وجود دارد.

رئیسی افزود: مسکن بعنوان یک صنعت پیشران تولید کشور را افزایش می‌دهد، اشتغال را در کشور افزایش خواهد داد بنابراین مسکن سازی می‌تواند به طور گسترده آغاز شود.

وی گفت: تسهیلات را به انبوه سازان مسکن باید پرداخت کرد، زیرا رفع مشکل مسکن در کشور هم مشکل اشتغال و هم ازدواج را حل می‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما از روز اول دولت مسئله مسکن را کلید خواهیم زد و اعلام خواهیم کرد که مسئله مسکن بعنوان یک ضرورت در همه شهرها پیگیری شود.

رئیسی همچنین گفت: اینکه مسکن مهر یا طرح‌های دیگر اجرا شود حتما باید کارهایی که انجام شده است تکمیل شود و اگر مسکن مهر نواقصی دارد نواقص آن را حل می‌کنیم تا هر چه زودتر به مردم تحویل داده شود.

وی در پایان گفت: طرح‌های گذشته مسکن باید تکمیل شود و یک کار جدید هم ان شاالله آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۹۳٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha