۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در کشور، جلوگیری از فساد در جامعه را مستلزم اجرای عدالت در همه سطوح دانست.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما گفت: واژه فساد که از واژه های قرآنی است به هر چیزی گفته می شود که از دایره عدالت خارج شود.

وی تحول را از ضرورت های کشور و محور برنامه های دولتش دانست و افزود: البته اجرای عدالت گاهی مبتنی بر آن چیزی است که ما ادعا می کنیم و یک وقت مبتنی بر احساس مردم است به نحوی که آنان در کوچه و بازار ببینند و بگویند که عدالت اجرا می شود که این نکته بسیار مهمی است.

رئیسی با بیان اینکه ساز و کارهای ایجاد عدالت را چگونه باید ایجاد کرد گفت: در دولت ساز و کارهای مهمی که می تواند ایجاد عدالت کند، ایجاد عدالت است.

مامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: پس باید با فعال کردن سامانه ها، شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع می توانیم بسیاری از ساختارها و زمینه های فساد را رفع کنیم.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره برخی زمینه های فسادخیز مانند اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه یا ارائه قیر رایگان گفت: این از کارهایی است که دولت و مجلس وقتی می خواهند تصمیم گیری کنند باید همه عواقب آن را در نظر بگیرند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید درست ببینند که ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی آغاز پرونده های فساد و آمدنش به قوه قضائیه، ما چند پرونده اکنون در قوه قضائیه داریم که محصول همین ارز است.

وی افزود : اگر ضرورتی دارد که در کشور هر کاری در هر مقطعی انجام شود، باید نظارت متناسب با آن را نیز تعریف کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با فعال کردن سامانه ها، ایجاد شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع می توانیم بسیاری از زمینه های فساد را رفع کنیم.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه اظهاراتش در برنامه گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما، بسیاری از پرونده های مرتبط با فساد را مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و افزود: اگر ضرورت دارد که هر کاری در کشور انجام شود، باید نظارت متناسب با آن را نیز تعریف کنیم.

وی گفت : در این چارچوب باید بگوییم که ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه کسی می خواهیم بدهیم؟ آیا می خواهیم به وارد کننده بدهیم؟ وارد کننده باید کالا وارد کند و نباید سوداگری کند و باید ثمره آن وارد سفره مردم شود.

رئیسی تصریح کرد : قرار بود مرغ و تخم مرغ به قیمت پایین تر از ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت به نهاده های دامی عرضه شود و این برای سهولت مردم داده شده است، آیا این اتفاق افتاد یا این وسط دلالان سود بردند؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این از آن اموری است که نظارت جدی می طلبد و شان دولت شان حمایت و نظارت است، کشاورزان عزیز ما باید مشمول حمایت و دریافت تسهیلات شوند و تضمین آنان داده شود که محصولاتشان زمین نماند تا بتوانند استفاده لازم را ببرند.

وی افزود : باید به نحوی اقدام شود که از زنجیره تامین، تولید تا مصرف از اینکه دلالان وارد عمل شوند جلوگیری کنیم تا از مصرف کننده تا تولید کننده، ضرر نکند.

رئیسی اضافه کرد : اگر از کشاورزان عزیز ما که این همه تلاش می کنند درباره مشکلاتشان بپرسیم می گویند از کاشت، داشت و برداشت اگر حمایت شوند و دستگاههای نظارتی دقیق این مسیر را نظارت کنند مشکلی نخواهند داشت و به حاشیه شهرها نخواهند آمد و در همان روستاها باقی می مانند که بزرگترین کارگاههای تولیدی محسوب می شوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: فعال کردن روستا و اقتصاد روستا یعنی فعال کردن مجموعه ی تولیدی عظیم برای کشور و آمدن روستائیان به حاشیه ها سبب می شود که هم خودشان رنج ببرند و هم کشاورزی تعطیل شود پس چرا این خسارت ها را ببینیم؟

وی افزود : اگر دولت شان نظارتی اش را فعال کند هم می تواند از وقوع فساد جلوگیری کند و هم اگر کسی احیانا مرتکب فساد شد به سرعت ساز و کارهایی در دولت طراحی شده است که با او برخورد می شود و آخرش هم می تواند به دستگاه قضایی منتهی شود.

رئیسی تصریح کرد : اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و نتیجه این می شود که همزمان صدای کشاورز، مصرف کننده و تولید کننده در می آید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آیا آقایان نخواستند این سامانه ها را فعال کنند؟ ندانستند که این کار به سود کشور است؟ که به نظر من نتوانستند و چرا نتوانستند؟ چون مقاومت زیاد است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: اینجا یک اراده جدی می خواهد که این اراده جدی آنها را باهم متحد کند و بتواند نظارت با شفافیت صورت گیرد و جلوی فساد گرفته شود و باید با قدرت وارد این بخش شد.

وی گفت: وقتی ساز و کاری باید در کشور اجرا شود نمی توانند به بهانه هایی سر باز بزنند و نمی شود با ناتوانی، بی عرضه گی و بی توجهی این مسأله بسیار مهمی که جزو ضرورت های کشور است؛ توجه نکرد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: چند درصد از دولت الکترونیک تشکیل شده است و ما سال ها می گوییم که باید تشکیل شود و همه هم قبول داریم، پس چرا تشکیل نمی شود و چرا سامانه ها باهم مرتبط نمی شود؟ برای این که یک قدرت، یک اراده مدیریتی جدی در کشور می خواهد و با این اراده؛ خیلی از کارها سامان پیدا می کند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه دولتش برای ایجاد اشتغال و اینکه نرخ بیکاری در پایان چهار ساله این دولت به چه رقمی می رسد؟ گفت: بیکاری یکی از دغدغه های مهم کشور است و ایجاد اشتغال در کشور کاملاً امکان پذیر است و سؤال من این است که چرا این اشتغال ایجاد نشده است؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما امروز می توانیم بگوییم آمار بیکاران پنج میلیون بیکار است که شامل بیکار و شبه بیکار می شود و این آمار واقعاً زیبنده کشور نیست.

حجت الاسلام رئیسی گفت: اگر در سال یک میلیون اشتغال ایجاد می شد، ما شاهد این وضعیت نبودیم، ولی ایجاد نشد و با سالی با ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار شغل مسأله حل نمی شود و سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار شغل عقب ماندگی داریم که در کشور امکان ایجاد سالی یک میلیون شغل هست که در چهار سال چهار میلیون شغل ایجاد شود.

وی افزود: ظرفیت قابل توجهی از واحدهای تولیدی بلا استفاده و معطل است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: ما در قوه قضائیه دو هزار از آنها را راه اندازی کردیم اما هزاران واحد تولیدی هست که به تملک بانک ها درآمده است.

وی افزود: من زمانی که به هر استانی می روم می گویند ۵۰ واحد دیگر هم هست، سؤال این جاست که چرا باید این گونه باشد؟ زمانی می گویید زیرساخت ندارد در حالی که زیرساخت هم دارد، من زمانی که به سبلان پارچه اردبیل رفتم دیدم سالن کاملاً آماده است و برای چه کارگر در آن مشغول نیست؟ یا ماشین سازی تبریز در اراک یا در خرم آباد هر واحدی را که بازدید کردم دیدم آنها با یک اقدام مقدماتی اشتغال در آنها اتفاق می افتد و بیکاری کاملاً کم می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت موجود کشور کاملاً قابل توجه است و متأسفانه در این سال ها شغلی که باید ایجاد می شد، نشد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: باید ظرفیتی که الآن در واحدهای تولیدی معطل مانده به تولید برسد و این کار انجام شدنی است و دوم این که ۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی ما در کشور فعال نیست.

وی گفت: سهم برخی کشورهای اروپایی از استفاده از ساحل ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آنهاست، این در حالی است که ما با ساحل سه هزار کیلومتر ارتباط داریم و سهم اقتصاد دریای ما دو سه درصد است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: اقتصاد دیجیتال باید فعال شود و اگر اقتصاد فضای مجازی ما فعال شود؛ خانم های خانه دار هم می توانند تولید محتوا کنند و درآمد داشته باشند.
وی همچنین بخش مسکن را پیشران اقتصاد کشور دانست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید اقتصاد غیر مولد را بی جاذبه کنیم و با نظام مالیاتی عادلانه می توان این اقتصاد را بی جاذبه کرد.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنان خود در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مسکن، تولید لوازم خانگی، و علم و فناوری اشتغال پیشران هستند و اگر هر کدام فعال شود، اشتغال بسیاری ایجاد می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه های خود برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی با توجه به اینکه تحصیل کرده هستند این کار را برای اشتغال آنها آسان می کند.

رئیسی گفت : مثلا در حوزه اقتصادی دیجیتال جای تحصیل کرده هاست که می تواند فعال شود و در حوزه تولید حضور تحصیل کرده ها می تواند صنایع پیشران ما را بسیار فعال کند.

وی با اشاره به بازدید اخیر خود از یکی از واحدهای صنعتی در ورامین افزود: در آنجا خیلی از تحصیل کرده ها مشغول کار بودند و در کشت و صنعت خرم آباد مشاهد کردم که خیلی از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در آنجا مشغول کار هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای فارغ التحصیلان زمینه کار و اشتغال در کشور بیشتر است بنابراین این دغدغه ای که در خانواده ها در زمینه بیکاری جوانان وجود دارد، این دغدغه را میتوانیم کم کنیم.

وی افزود: ما باید برای فعال کردن تولید حتماً اقتصادهای غیر مولد را بی جاذبه کنیم.

رئیسی گفت: اینکه بانک ها بدنبال ارز، خریدن زمین، طلا و مسکن بروند اینها را باید فریز کنند.

وی ادامه داد: سرمایه بانک ها که باید به سمت تولید برود اگر به سمت سوداگری برود اینها مشکل ایجاد می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما باید اقتصاد غیر مولد را بی جاذبه کنیم و این کار با با نظام مالیاتی عادلانه می توان این اقتصاد را بی جاذبه کرد.

وی با تاکید اینکه جاذبه به سمت تولید برود گفت: ما برای تولید ۲۵ درصد مالیات گذاشته ایم که به نظر من در دولت ما باید شیب را در این حوزه به سمت ۱۰ درصد ببریم.

رئیسی ادامه داد: این کار کاملا امکانپذیر است بنابراین باید برای تولید جاذبه ایجاد کنیم و از آن طرف سوداگری و اقتصاد غیر مولد را بی جاذبه کنیم که این هم باید در ساختار ها اتفاق بیافتد و با سخنرانی و بخشنامه نیست.

وی افزود: نباید کار به جایی کشیده شود که دولت از قوه قضائیه بخواهد موضوع را پیگیری کند.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در درون هر تصمیمی نظارت را تعبیه کنیم بنابراین وقتی تعبیه شد نوبت به دستگاه های دیگر که رسید نظارت، نظارت رندمی خواهد شد نه اینکه نظارت از اول تا آخر خط تولید باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه های خود برای ایجاد ارتباط میان آموزش، مهارت با بازار کار گفت: ما در نظام آموزش مان دانشگاه یک سو است و صنعت، اقتصاد و بازار در سوی دیگر است و این دو با هم متحد شوند.

وی افزود: دانشگاه باید نیاز بازار، تولید و مهارت لازم را به دانشجو بدهد و دانشجو وقتی وارد بازار کار می شود کاملا مهار لازم را داشته باشد بنابراین باید سرفصل های درسی در دانشگاه ها اصلاح شود.

رئیسی ادامه داد: مهارت یابی باید جزو محورهای اصلی در دانشگاه شود و این وقتی اتفاق می افتد که دانشگاه ما با فضای کسب وکار ارتباط تنگاتنگ برقرار کند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت و اقتصاد گفت: رتبه بندی دانشگاه، استاد و دانشجو باید براساس میزانی باشد که دانشگاه مشکل بازار را حل می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر یک استاد یا یک دانشجو در دوران تحصیلات تکمیلی یک پایان نامه نوشت که دو تا از گره های صنعت را باز کند آنوقت باید این عملکرد در رتبه بندی دانشجو یا استاد لحاظ شود.

وی ادامه داد: بنابراین ما در راستای نیاز بازار کار سرفصل دروس را در دانشگاه تعریف می کنیم و این دانشگاه را با صنعت و اقتصاد مرتبط می کنیم.

رئیسی گفت: بنابراین ارتباط دادن نظام ارتقاء و ترفیع اساتید و رفع مشکلات اقتصادی و رفع مشکلات صنعتی منجر به رفع مشکلات در بازار کار می شود.

وی افزود: من معتقدم که ما باید ارتباط دانشگاه را با صنعت نه اسمی بلکه واقعی کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به هیچ عنوان نباید به اقتصاد شوک وارد کرد و ما برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ما باید در صنایع کوچک و کارگاه ها، توانشان را افزایش دهیم تا این که در برابر برخی تکانه ها تاب آوری داشته باشند.

وی گفت: وقتی کارگاه های کوچک دچار مشکل اقتصادی می شوند تعطیل می شوند و کارگرها بیکار می شوند که باید ما تاب آوری صنایع کوچک را بالا ببریم و لازمه آن هم این است که حمایت کنیم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: کارگاه های کوچک برای ما بسیار مهم است و باید این کارگاه ها را مرتبط کنیم با صنایع بزرگ که باهم کار کنند که هم به نوعی صنایع بزرگ دستور کار به آنها بدهند و برخی امور را به صنایع کوچک واگذار کنند و هم کارگاه های کوچک از توان صنایع بزرگ بهره ببرند در جهت این که تاب آوری خود را بالا ببرند.

وی به مسأله مالیات اشاره کرد و گفت: ما باید مسأله مالیات را عادلانه کنیم، وقتی می بینیم کارگاه های کوچک ما تولید می کنند باید برای آنها تشویقی داشته باشیم و تشویق آنها هم این است که باید مالیات آنها را به نحو مناسب کاهش بدهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر زنجیره بین واحد کوچک و واحدهای بزرگ برقرار باشد مانند قطعه ساز و خودروساز؛ هر چه این ارتباط قوی تر و استراتژیک تر باشد؛ نقش مهمی خواهند داشت در این که مشکلی در تولید نداشته باشیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: بنگاه های کوچک باید مورد توجه دولت قرار بگیرند و باید بر روی تسهیلاتی که به بنگاه های کوچک داده می شود نظارت داشته باشیم که آیا این تسهیلات را در جهت تولید استفاده کرده یا با مانعی بر نخورده اند، رسیدن به وضع بنگاه های کوچک و خرد از ضرورت هایی است که دولت باید دنبال کند.

وی در خصوص کنترل تورم افزود: نظارت بر خلق پول بانک ها؛ از مسائل بسیار مهمی است که ما انجام خواهیم داد؛ همچنین گسترش ابزارهای تأمین مالی که باید صورت بگیرد و در واقع باید خلق نقدینگی، مدیریت شود که این مسائل در کاهش تورم نقش کلیدی و اساسی دارد.

حجت الاسلام رئیسی در خصوص کسری بودجه در کنترل تورم گفت: علت کسری بودجه دولت چیست؟ یکی از آنها هزینه های زیاد و دومی؛ درآمد کم است ما فکر کردیم که هزینه های دولت را کاهش بدهیم و چرا باید دولت پرخرج باشد؟ و دوم این که درآمد را افزایش دهیم و راه افزایش درآمد نیز مقابله با فرار مالیاتی است؛ به اندازه آن که مالیات می دهیم فرار مالیاتی وجود دارد.

وی افزود: ما اکنون مالیات را از کارگر و مردم عادی می گیریم که از ارزش افزوده کالاها گرفته می شود و چرا آن کسی که میلیاردی فرار مالیاتی می کند با یک سامانه هوشمند مالیاتی با آن برخورد نمی شود؟ که این کاملاً عملیاتی است و ما برای این کار برنامه داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سهم ما از صادرات به کشورهای همسایه دو درصد است در حالی که میلیاردها واردات به کشور وجود دارد، ما می توانیم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار واردات خود را به کشورهای همسایه افزایش دهیم و این امر موجب فعال شدن تولید می شود و می تواند منشأ درآمد برای دولت باشد و می تواند کسری بودجه دولت را کاملاً پوشش دهد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: ما هم کاهش هزینه ها را خواهیم داشت و دولت نباید پر خرج باشد و هم افزایش درآمد خواهیم داشت که بتواند کسری بودجه را حل کند و این راهکاری است که می تواند این مشکل را حل کند.

وی در خصوص قیمت حامل های انرژی گفت: به هیچ عنوان نباید به اقتصاد شوک وارد کرد و ما برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم.

حجت الاسلام رئیسی افزود: از قول من برخی ها نقل کرده بودند که می خواهم افزایش حامل های انرژی در برنامه ام داشته باشم؛ اما مردم عزیز این شایعاتی که پخش می کنند؛ چنین حرف هایی را باور نکنید؛ ما کشور را می شناسیم، مسائل کشور را می دانیم و راهکارها را هم بلدیم و هم به لطف خدا می توانیم و با دست توانای شما و مردم عزیز و جوانان وضعیت کشور را متحول خواهیم کرد منتها تحول هزینه دارد.

وی گفت: ما در قوه قضائیه نیز پرونده های فساد را عادی رسیدگی نکردیم چرا که باندهای قدرت و ثروت نمی گذارند کار پیش برود که در دستگاه اجرایی این بیشتر خواهد بود و حتماً با اراده جدی و با کمک شما مردم بسیاری از این گره ها باز خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من فکر می کنم در سه چهار روز اخیر نیز شایعات نسبت به من افزایش پیدا خواهد کرد، مردم باید هوشیار باشند و گوششان به این حرف ها بدهکار نباشد و ما نظرات خود را در رسانه های رسمی گفتیم، من قبلاً هم گفتم من برای اداره کشور هم برنامه دارم و هم کارنامه دارم و هم اراده جدی وجود دارد برای سامان دادن وضعیت مردم و هم سفره مردم.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: مردم، کارگران عزیز، کشاورزان گرامی، خانم های محترم، دختران گرامی، برادران عزیز اهل سنت، فعالان اقتصادی، کاسبان و اقشار مختلف، در یک لحظه بسیار حساسی قرار گرفتیم و می توانیم با تصمیم؛ وضعیت کشور را متحول کنیم و به سوی آن اهداف بلندی که کشور در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب ذکر کردند و اجرای عدالت؛ حرکت کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید کاری کنیم تا نظام مالیاتی کشور کاملا هوشمند وعادلانه باشد تا همه به طور یکسان مالیات بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه برنامه گفتگوی ویژه خبری در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه در نظام مالیاتی کشور مشکلات زیادی وجود دارد اول اینکه از افرادی مالیات اخذ می شود و ازافرادی هم مالیات اخذ نمی شود و این یک بی عدالتی و ساختارهای مالیاتی در حال حاضر کارایی ندارد.

وی گفت: باید برویم به سراغ نظام مالیاتی هوشمند که آن هم در یک دولت هوشمند شکل بگیرد با این کار براحتی می شود فرار مالیاتی را شناسایی کرد و کسانی که هزاران میلیارد فرار مالیاتی دارند به راحتی می شود شناسایی کرد.

رئیسی ادامه داد: کارمند مالیات می دهد و افراد عادی هم در خرید های خود مالیات پرداخت می کنند و هنگام خرید کالا ارزش افزوده آن نیز گرفته می شود.

وی گفت: طبق آمار بدست آمده به میزانی که در کشور مالیات می گیریم به همان مقدار هم فرار مالیاتی داریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای برخی باید مالیات را تعدیل کرد مثل تولید کنندگان و کسانی که تولید مولد دارند و برعکس باید برای کسانی که با مسائل غیر مولد مثل خرید طلا و ارز و زمین باید به این کارها مالیات تعلق بگیرد باید با نظام مالیات عدالت را برقرار کنیم.

وی ادامه داد: باید تولید را تشویق کنیم و برای آن باید جاذبه ایجاد کرد و مالیات آن را باید از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد برسانیم و از طرفی دیگر باید با نظام مالیاتی عادلانه کارهای اقتصادی غیر مولد را کم جاذبه کنیم.

رئیسی در خصوص سوالی مبنی بر استفاده از جنس ایرانی گفت: بنده مقید هستم حتماً‌ از کالای ایرانی استفاده کنم و باید کالای ایرانی را کیفیتش را بالا ببریم و قابل رقابت بشود.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید کیفیت خودرو را بالا ببریم برخی سوال می کنند چرا موشک ساخته می شود اما خودرو نمی توانیم بسازیم ما باید کار را فناورانه انجام دهیم و فناوری را بیاوریم کنار تولید.

وی در سوالی در خصوص جذب ایرانیان خارج از کشور و نخبگان گفت: ایرانی بودن کافیست که حقوق او تضمین شود و او حقی دارد و به هیچ عنوان نمی توانیم به ایرانیان خارج از کشور بی توجهی کنیم.

رئیسی گفت: همانطوری که حقوق ایرانیان در داخل کشور پیگیری می شود حقوق ایرانیان خارج از کشور هم باید پیگیری شود وباید زمینه سرمایه گذاری برای ایرانیان خارج از کشور را در داخل فراهم کنیم.

وی ادامه داد: زمینه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور را دولت باید فراهم کند تا این سرمایه ها بتوانند به سمت تولید داخل روانه شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخبگان ایرانی خارج از کشور باید مورد توجه خاص قرار بگیرند و ارتباط آنها از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید با کشور برقرار شود و قطعاً آنها دوست دارند با ایران که زادگاه اجدادی شان است ارتباط داشته باشند و قطعاً دولت کمک خواهد کرد به نحوی که ایرانیان در هر نقطه ای از دنیا باشند بدانند که ایران زادگاه اصلی آنهاست و فرزندان آنها عزیزان ما هستند و باید بدانند که هر پولی که در خارج از کشور بدست می آورند بهترین نقطه سرمایه گذاری آن داخل ایران است و این سرمایه گذاری را دولت باید تضمین کند.

وی درباره عملکرد رسانه ملی در روزهای انتخاباتی افزود: رسانه ملی با تمام قوا به میدان آمده و پیام مردم را به کاندیداها و برعکس پیام و نظر کاندیداها را به مردم برساند. قضاوت و داوری هم باشد با مردم.

کد خبر: ۹۳٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha