۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
سه آسیب علیه کسب و کار  که در مدرسه می آموزید

سه آسیب علیه کسب و کار که در مدرسه می آموزید

سیستم آموزشی ما همواره تناسبی با فضای کسب و کار ندارد اما سه باور غلط است که مانع کارآفرینی می شود. به گفته محمدرضا هادیلو در این یادداشت حتما مراقب آنها باشید!

محمدرضا هادیلو؛ بازار: سیستم آموزشی معمولا به جای این که کار آفرین پرورش بدهد بیشتر کارمند گوش بفرمان تربیت می کند از همین رو  بسیاری از افراد پس از گذران دوران تحصیلی و یا حتی تحصیلات تکمیلی تارزه به فکر آموزش هایی برای کسب مهارت های مختلف می روند. در  یادداشت زیر به سه موضوع و باور غلط در سیستم آموزشی اشاره می کنیم که نباید در دام این موضوع افتاد.

 شکی نیست که تحصیلات، چه مدرسه و چه دانشگاه، مرحله مفیدی برای همه افراد است و در طی آن موارد مهمی را فرا می گیرید. با این حال  مواردی وجود دارد که افراد ممکن است در مدارس فرا بگیرند و در رسیدن به رویاهای کارآفرینی به عنوان مانع به شمار می روند.

در حالی که مردم می توانند در مدارس یاد بگیرند که چگونه کارمند خوبی باشند، کارهای خاصی را انجام دهند و از دیگران دستورالعمل را دنبال کنند، برخی از ایده هایی که مردم در مدارس می آموزند ممکن است مانع از درک کامل افراد به عنوان کارآفرین شود.

۳ دروغی که در مدرسه به شما می گویند و ممکن است به کسب و کار شما آسیب برساند

۱- کپی نکنید
مدارس به دانش آموزان می آموزند که از یکدیگر کپی برداری نکنند، اما مردم نیازی به اختراع دوباره چرخ در دنیای کارآفرینی ندارند. مربی خودسازی تونی رابینز می گوید: "اگر می خواهید موفق باشید، کسی را پیدا کنید که به نتایجی که می خواهید برسید رسیده است، آنچه را که او انجام می دهد کپی کنید و به همان نتایج دست خواهید یافت. "

 این به معنای زیر پا گذاشتن حقوق مالکیت معنوی افراد نیست، بلکه به معنای اعمال مدل های تجاری موفق در دیگران است و هنگامی که فرد تجربه کسب کند، می تواند مدل کسب و کار خود را ایجاد کند.

برای یک کارآفرین مهم است که بفهمد بیشتر موارد قبلاً انجام شده است و اینکه آنها می توانند از اشتباهات دیگران یاد بگیرند، چه به طور غیرمستقیم با خواندن کتاب هایشان یا تماشای مصاحبه هایشان، یا مستقیماً با گرفتن مشاوره آنها.

۲-  قبل از انجام، همه کارها را یاد بگیرید
در مدرسه  از دانش آموزان انتظار می رود قبل از رفتن به زندگی شغلی و شروع به کسب درآمد، همه چیز را در مورد یک موضوع یاد بگیرند، اما در دنیای کارآفرینی اوضاع به این شکل نیست. در این زمینه، فرد باید برخی موارد را یاد بگیرد و سپس آنها را پیاده سازی کند و در مرحله بعدی به یادگیری چیزهای دیگر بپردازد و آنها را پیاده سازی کند.

این نوع نگرش باعث می شود که بسیاری از افراد فرصت ها را از دست داده و عقب بیافتند. آنها معمولاً این استدلال را دارند که باید قبل از اقدام درمورد هر موضوعی همه چیز را بیاموزند؛ اما تجارت و یا کسب و کار آنقدر پیچیده است که هیچ کسی قادر نخواهد بود همه چیز را در مورد آن بیاموزد، یا آن را به درستی بفهمد مگر اینکه  او پروژه خود را شروع کند. برای کارآفرین مهم است که بداند برای شروع پروژه خود چه چیزهایی باید یاد بگیرد اما  باید در طول زندگی کاری خود به یادگیری، خواندن و شرکت در آموزش کاربردی ادامه دهد.

۳- اشتباه نکنید
در مدرسه، دانش آموزان وقتی مرتکب اشتباه می شوند مجازات می شوند، اما در زمینه کارآفرینی، مردم بیش از موفقیت خود از اشتباهات خود می آموزند یا همانطور که رابرت کیوساکی در کتاب "پدر پولدار، پدر بیچاره" می گوید: "افراد موفق از شکست نمی ترسند، بلکه متوجه می شوند که باید آموخت و از اشتباهات درس گرفت و از طریق آن رشد کرد. "

به کارآفرینان توصیه می شود که نگذارند ترس مانع آنها شود و کار را شروع کنند ولی باید آنچه را که اثر گذاری ندارد را  کنار بگذارند و با هر چالشی به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد برخورد کنند.

کد خبر: ۹۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha