۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
افتتاح ۸۸ میلیارد تومان طرح کشاورزی در تهران
رئیس جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

افتتاح ۸۸ میلیارد تومان طرح کشاورزی در تهران

فصاحت، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران از افتتاح ۸۴ پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار، ایوب فصاحت با تبریک هفته جهاد کشاورزی به متولیان تولید و امنیت غذایی، بخصوص کشاورزان و دامدران کشور، گفت: طی ۲۱ تا ۲۷ خرداد ۸۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیشتر طرح‌های هدف، در حوزه تولیدات گیاهی و آب و خاک هستند، افزود: بابهره‌برداری از این طرح‌ها برای حدود ۹۰۰ نفر از هموطنان اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران افزود: درکل حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران امکان تجهیز به سیستم آبیاری نوین را دارند و از این میزان تاکنون بیش از ۷۰ درصد اراضی به سیستم‌های نوین مجهز شده‌اند و حدود ۳۰ درصد باقی مانده نیز ۲ تا ۳ ساله آینده به سیستم‌های روز آبیاری مجهز خواهند شد.

وی نبود ساماندهی در بازار محصولات کشاورزی را یکی از چالش‌های اساسی خواند و گفت: برنامه‌ای به عنوان ۱۴ در ۱۴ در دستور کار جهاد کشاوری قرار گرفته است که براساس آن ۱۴ برنامه اصلی جهاد کشاورزی در قرن ۱۴ اجرایی خواهد شد.

فصاحت با تاکید براینکه ساماندهی بازار محصولات کشاورزی، حمایت از منابع پایه تولید و استفاده از اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی سه محور اصلی و الویت‌دار جهاد کشاورزی استان تهران است، افزود: مهمترین آن‌ها در حوزه گلخانه‌ها است که دارای بهره‌وری بسیار بالایی هستند و استان تهران با ۴ هزار ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت و تولید سالانه یک میلیون تن محصول، رتبه اول تولید گل در کشور است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران افزود: استان تهران یکی از استان‌های پیش رو و حائز در حوزه اصلاح نژاد دام است.

وی با اعلام اینکه استان تهران در رصد و پایش عمده حوزه‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: این اقدامات باعث شده کیفیت محصولات تولیدی اعم از دارو، واکسن، اسپرم و کودها در حوزه‌های مختلفی همچون دام، زراعت و باغبانی بهبود یافته یابد.

فصاحت اجرای الگوی کشت را از دیگر برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان تهران در سال جاری خواند و گفت: همزمان با سیاست‌های کلان کشور، از مهرماه امسال موضوع رعایت الگوی کشت به صورت هدفمند اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی و ایجاد، احداث و ساماندهی روستا بازارها را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان تهران در قالب طرح ۱۴ در ۱۴ خواند و گفت: افزایش تولید به کمک آبیاری‌های نوین از دیگر الویت‌های اصلی است.

وی با اعلام اینکه میانگین بازده تولید به ازای هر واحد مصرف آب، حدود یک و نیم کیلوگرم ماده خشک در کشور است، افزود: اکنون این عدد در تهران حدود دو و نیم کیلوگرم است که یکی از مهمترین دلایل آن استفاده از سیستم آبیاری نوین است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران بازدهی مصرف آبیاری‌های تحت فشار را حداقل دو یا سه برابر آبیاری‌های سنتی خواند و گفت: مثلا در آبیاری قطره‌ای بازدهی بالای ۹۰ درصد است، اما در آبیاری‌های معمولی میزان بازدهی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

کد خبر: ۹۳٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha