۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
اصلاح نظام اداری اولویت مهم دولت آینده
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اصلاح نظام اداری اولویت مهم دولت آینده

مصری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام اداری کشور را از موضوعات مهمی دانست که دولت آینده باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش بازار، عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فراوان نظام اداری در کشور گفت: در حال حاضر نظام اداری کشور به دلیل گستردگی بی رویه، مقررات دست و پا گیر و ناهماهنگی میان دستگاه ها مشکلات فراوانی برای فعالان اقتصادی و کسب و کارها فراهم کرده و مانع از رشد تولید در کشور شده است.

وی افزود: اصلاح نظام اداری کشور برای تسهیل فعالیت های تولیدی و رفع موانع تولید از ضرورت ها و اولویت های مهم دولت آینده به شمار می آید که با اصلاح این نظام می توان علاوه بر کاهش موانع به رشد و جهش تولید و اقتصاد کشور کمک کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساختار گسترده نظام اداری در کشور اشاره کرد گفت: در حال حاضر در نظام اداری کشور بیش از ۵ میلیون کارمند دولتی مشغول به کار هستند که علاوه بر تحمیل هزینه سنگین به دولت و بودجه کشور موجب سخت و دشوار و پیچیده شدن فرایند انجام امور اداری در دستگاه های دولتی شده است.

وی افزود: این درحالیست که تعداد کارکنان دولتی در کشورهای پیشرفته بسیار کمتر و نظام اداری بسیار کوچک تر و چابکتر می باشد مثلا در آمریکا با جمعیت ۳ برابر ایران تنها ۸۰۰ هزار کارمند دولتی، در دانمارک ۸هرار نفر و در ژاپن ۳۵۰ هزار نفر کارمند دولتی وجود دارد در حالیکه در ایران این رقم به ۵ میلیون کارمند دولتی می رسد که موجب حجیم شدن دولت و افزایش موانع برای فعالان اقتصادی و درنتیجه کاهش تولید و فعالیت های مولد در کشور شده است.

عبدالرضا مصری ار نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری خواست بدور از شعار و سخنان نا امید کننده برنامه ای روشن برای اصلاح نظام اداری کشور مطابق با قوانین و مقررات ارایه نمایند و مردم می توانند با مشاهده کارنامه و عملکرد گذشته کاندیداها فرد مناسب را که توانایی حل مشکلات کشور را دارد انتخاب نمایند.

وی با انتقاد از اجرا نشدن قوانین و مصوبات برای اصلاح نظام اداری کشور، اظهار داشت: متاسفانه دولت ضعف عملکرد خود را به گردن دیگران می اندازد درحالیکه رییس جمهور خود رئیس شورای اداری و بالاترین مقام اداری کشور است اما جلسات این شورا حتی سالی یکبار هم برگزار نمی شود و تصمیمات بدون هماهنگی لازم میان دستگاهها و براساس سلایق فردی گرفته شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود ۲۲۰ مجوز در دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: این تعداد مجوزها که بسیاری از آنها غیرضرور است، مانع رونق کسب و کارها و موجب کندی روند رشد تولید و مشکلات فراوان اقتصادی در کشور شده است و دولت آینده باید با اصلاح ساختار نظام اداری کشور و با کاهش موانع، زمینه رشد تولید و پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم سازد.

کد خبر: ۹۳٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha