۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
۵۰ درصد هزینه های خانوار ایران به بخش مسکن تعلق دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

۵۰ درصد هزینه های خانوار ایران به بخش مسکن تعلق دارد

پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصویب طرح جهش مسکن در مجلس قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در شهرهای بزرگ توسط بخش خصوصی و با نظارت دولت ساخته شود.

به گزارش بازار، علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در این طرح دولت در خصوص واگذاری زمین و مصالح ساختمانی و تسهیلات بانکی زمینه را برای مسکن سازان تسهیل می کند. پاک فطرت رسیدن به این هدف را همکاری بانک ها و افزایش رشد اقتصادی کشور بیان کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس دغدغه بخش بسیاری از جامعه را مشکل مسکن دانست و تاکید بر اینکه ۵۰ در صد هزینه یک خانوار تعلق به مسکن دارد گفت: لازم است دولت برای کمک به امر مسکن سازی حداقل به قشر اسیب پذیر یارانه پرداخت کند ولی متاسفانه بدلیل بزرگ شدن بدنه دولت توان پرداخت این یارانه را ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد و افزود: ۹۰ درصد بودجه کشور به بودجه های جاری اختصاص دارد و فقط ده درصد به بودجه عمرانی تعلق میگیرد که ان هم کاملا محقق نمی شود.

وی لازمه تحقق برنامه های عمرانی کشور را وجود مدیران شایسته و کارامد بیان کرد و افزود:سرمایه گذاری های اقتصادی باید بگونه ای باشد که اجرای انها رضایت مردم را در بر داشته باشد و یکی از این سرمایه گذاری ها بخش مسکن است.

پاک فطرت اظهار امیدواری کرد توجه ویژه دولت به اجرای طرح جهش تولید مسکن و نظارت دقیق مجلس شاهد شکوفایی بخش مسکن در کشور باشیم.

کد خبر: ۹۳٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha