۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
فعالیت ۶ کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

فعالیت ۶ کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در ارس

تبریز- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین نیازها و ملزومات بهداشتی کشور ۶ کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده، پارچه ماسک و لباس بیمارستانی در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری بازار، محسن نریمان روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولید مواد بهداشتی ارس اظهار کرد: این شرکت با توجه به نیاز این روزهای کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا روزانه بیش از چهار تن مواد اولیه (پارچه مخصوص) ماسک و لباس بیمارستانی تولید می کند و به شرکت های تولیدی ماسک صادر می کند.

وی گفت: تولیدات شرکت یاد شده تولید محصول اسپان باند می باشد که علاوه بر مصرف در زمینه ماسک و لباس بیمارستان مصارف دیگری چون مواد صنعتی، صنایع کیف و کفش، انواع کاورها، فیلتر و کشاوری نیز دارد که هم اکنون با توجه به وضعیت این روزهای کشور خط تولید خود را به صورت شبانه روزی به تولید این محصول معطوف کرده است.

نریمان افزود: این شرکت روزانه جهار تن مواد اولیه تولید می کند که این مقدار قابلیت تبدیل به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی را دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: به تازگی نیز اقدام به توسعه واحد تولیدی خود کرده است که در شرف اتمام می باشد و اگر به تولید برسد ظرفیت تولید آن به چهار برابر افزایش پیدا می کند که نیاز عمده کشور را در این بخش ها می تواند تامین کند.

نریمان افزود: با توجه به اینکه پایه تولید مواد ضدعفونی کننده الکل می باشد، اگر تا ۱۰روز آینده مرزهایمان بخصوص مرز ارمنستان باز شود ورود الکل را آزاد می کنیم تا تولیدکنندگان سهمیه شان از محل ورود الکل تامین شود.

وی با اشاره به سایر کارخانه های تولید کننده اظهار کرد: کارخانه های دیگری در ارس که در زمینه تولید اسپری خوشبو کننده، عطر و ادکلن فعالیت داشتند و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و استاندارد خط تولیدشان را عوض کرده و مواد ضدعفونی کننده آنتی ویروس و آنتی باکتریال تولید می کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت یک واحد دیگر در تولید دستکش های جراحی گفت: این شرکت قبلا در یک مرحله یک سری دستکش جراحی با کیفیت بالا را بصورت فله ای  که نزدیک به سه میلیون دستکش می باشد جهت بسته بندی وارد کرده بود که با هماهنگی استانداری و ستاد مبارزه با ویروس کرونا  این دستکش ها به سرعت ترخیص شده تا وارد سرزمین اصلی شود و با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی و امنیتی بصورت عادلانه در سطح استان و حتی سایر استان ها توزیع شود.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطر نشان کرد: منطقه آزاد ارس، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این منطقه با تمام توان در صحنه هستیم تا با تشریک مساعی گسترده و همدلی بتوانیم نیازهای کشور را حل کنیم و بر این بحران بوجود آمده در حد توان و امکانات فائق آییم.

کد خبر: ۹٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha