۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
جزئیات بسته سلامت ویژه ۱۰ دهک جامعه
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

جزئیات بسته سلامت ویژه ۱۰ دهک جامعه

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسته سلامت دولت اقدام و اصلاح ویژه ۱۰ دهک جامعه را تشریح کرد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات درباره نظام سلامت و پوشش همه جانبه بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های درمانی مردم چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: به عنوان پزشک متخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و با عنایت به اشرافی که درباره حوزه سلامت دارم اقدامات عاجل و دقیقی را دنبال خواهم کرد تا مردم غیر از درد بیماری، درد بی پولی نکشند. وی گفت: در این خصوص توجهم ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موجود و جدید است که در آن زیرساخت‌ها امکانی را فراهم کند که ما به ازای آن شبکه بهداشتی که از دهه ۶۰ در کشور شکل گرفته است به ویژه در شهرها تقویت شود.

زاکانی افزود: بحث نظام ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک در دستور کار است و ما ۳ هزار و ۵۰۰ خدمت را بسته بندی کرده ایم که باید به مردم ارائه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در کنار این برنامه، کل جمعیت کشور را در ۱۰ دهک دسته بندی کرده ایم که خدماتمان در قالب خدمت به ۳ دهک اول، ۴ دهک دوم و ۳ دهک سوم ارائه می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس دهک یک و دو و سه واجد بیمه همگانی و بهداشت رایگان، خدمات سرپایی به صورت ده درصد و خدمات بستری و صعب العلاج و بیماری‌های خاص به صورت رایگان خواهد بود که همه منابع آن نیز استخراج شده است.

زاکانی گفت: برای دهک‌های ۴ و ۵ و ۶ و ۷ نیز بسته‌ای طراحی کرده ایم که بر مبنای آن این افراد باید ۵۰ درصد بیمه همگانی، ۲۰ درصد قیمت خدمات سرپایی، ۱۰ درصد خدمات بستری، ۱۰ درصد قیمت خدمات مربوط به بیماری‌های صعب العلاج را بپردازند و خدمات بهداشتی و بیماری‌های خاص برای این افراد رایگان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای سه دهک ۸ و ۹ و ۱۰ نیز اینگونه برنامه ریزی کرده ایم که باید ۱۰۰ درصد بیمه همگانی شان را خودشان پرداخت کنند و خدمات بهداشت آن‌ها رایگان است و برای خدمات سرپایی ۸۰ درصد، بستری ۳۰ درصد، صعب العلاج ۸۰ درصد و بیماری‌های نادر ۲۰ درصد بپردازند.

وی گفت: این بسته‌ای است که به هیچ وجه دیگر کسی غیر از درد بیماری درد بی پولی نخواهد کشید و ما باید بتوانیم خدمات منطقی، درست و عادلانه در کشور اجرا کنیم و این‌ها جدای از برنامه‌های ما در بحث پیشگیری است.

کد خبر: ۹۳٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha