۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شرکت‌های حمل‌ و نقلی با احداث پل آستاراچای بین ایران و آذربایجان
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

ایجاد ظرفیت‌های جدید برای شرکت‌های حمل‌ و نقلی با احداث پل آستاراچای بین ایران و آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی گفت: با احداث پل آستاراچای و پایانه جدید اتومبیل‌رو به موازات پایانه ریلی، ظرفیت‌های جدیدی برای فعالان اقتصادی و به ویژه شرکت‌های حمل و نقلی ایران و آذربایجان به وجود خواهد آورد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث پل اتومبیل‌رو روی رودخانه آستاراچای که به امضای وزیر راه و شهرسازی کشورمان و شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان رسید، اعلام کرد: با احداث پل بر رودخانه آستاراچای، اتوبان باکو - آستارا به کمربندی آستارا - اردبیل متصل می‌شود. به همین دلیل نیز مذاکراتی بین دو کشور ایران و آذربایجان انجام و سندی در این رابطه به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ادامه داد: تفاهم‌نامه و سندی که امروز بین دو کشور ایران و آذربایجان به امضا رسید، احداث پلی جدید بر رودخانه آستاراچای است. با احداث این پل، در کنار ترمینال ریلی، ترمینال اتومبیل‌رو با هزینه مشترک پنجاه-پنجاه بین دو کشور احداث خواهد شد.

اسلامی اظهار امیدواری کرد تا با احداث این پل و پایانه جدید اتومبیل رو به موازات پایانه ریلی که در دست ساخت است، ظرفیت‌های جدید و رو به گسترش برای تجار و فعالان اقتصادی کشور به ویژه رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی فراهم شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته بوده موضوع ریلی آستارا-آستارا بود که در دست اقدام است. با توجه به احداث اتوبان باکو به آستارا و ایجاد یک پایانه جدید مذاکراتی با مقام های آذربایجان داشتیم که امروز سند آن امضا شد. بر این اساس، پل جدیدی روی رودخانه آستارا چای با سهم پنجاه-پنچاه ایجاد می‌شود و می‌توانیم پل جدیدی را در آستارا در جوار پایانه ریلی که هم‌اکنون در حال ساخت است، احداث کنیم. از این طریق ظرفیت جدیدی را برای تبادلات تجاری و مسافری کشور بین ایران و آذربایجان به وجود می آید.

اسلامی همچنین از انجام مذاکرات ایران با مقام‌های آذربایجانی در خصوص پارس‌آباد خبر داد و گفت: در دولت دو ماه پیش مصوب کردیم که گذر ریلی برای تبادلات ریلی در پارس‌آباد به آذربایجان به وجود آید که امیدواریم این کار در ماه‌های آینده به شکل کامل اجرا شود تا اردبیل بتواند از چنین ارتباطی بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهایی که انجام شد در مجموع به این انجامید تا کمیته مشترک با ریاست معاونان وزرای دو کشور تشکیل بدهیم. هم‌اکنون هیات فنی و مهندسی ایرانی در آستارا هستند و با بازدید تکمیلی که انجام می‌شود این تیم کریدور جدیدی را که مدنظر بوده و بخشی از آن از خاک ایران عبور کند را مورد بررسی قرار خواهند داد. تیم ایرانی همچنین، پروژه‌های توسعه‌ای خود و پروژه‌های ریلی موردنظر کشور آذربایجان را در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌دهد و بر مبنای آن نتایج کارشناسی اعمال و بر اساس آن ها تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر: ۹۳٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha