۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
همکاری ایران و نخجوان در بخش‌های انرژی و حمل و نقل ریلی
در دیدار وزیر راه با رییس مجلس عالی نخجوان تاکید شد؛

همکاری ایران و نخجوان در بخش‌های انرژی و حمل و نقل ریلی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و واصف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، شامگاه گذشته (سه شنبه) دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار که شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مسوولان بخش‌های جاده‌ای و ریلی این  کشور و اعضای هیات ایرانی در بخش های راه‌آهن، جاده و خطوط مواصلاتی و نیز استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند، از روند رو به توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی شد.

رییس مجلس عالی جمهوری نخجوان شرایط جدید منطقه را بسیار مناسب توصیف کرد و گفت که همه کشورهای منطقه از جمله ارمنستان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

طالب‌اف افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همواره دوست و همکاری‌های تنگاتنگ داشتند و در حال حاضر نیز شرایط برای همکاری و تعاملات بیشتر فراهم است.

وی اظهار کرد : جمهوری نخجوان همه امکانات و سرمایه گذاری لازم را در بخش‌های ریلی و جاده‌ای انجام داده و لذا یک دریچه برای کشورهای منطقه گشوده شده است که بتوانند ارتباط و تعاملات خود را افزایش بدهند.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره به این که این همکاری‌ها به نفع همه کشورهای منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاری در حوزه‌های مختلف با  نخجوان و جمهوری اذربایجان انجام دهد.

در این دیدار همچنین همکاری ایران و نخجوان در بخش‌های انرژی، حمل و نقل ریلی و راه‌اندازی قطار نخجوان – مشهد، برقراری ارتباط میان نخجوان و مناطق دیگر جمهوری آذربایجان از طریق جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر و مقرر شد که در این زمینه گروه‌های کارشناسی همکاری را ادامه دهند.

به گزارش سرکنسولگری ایران در نخجوان، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات  همراه  شامگاه دیروز برای دیدار با مقامات جمهوری اذربایجان و ادامه مذاکرات وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شدند.

کد خبر: ۹۲٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha