۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
حمایت جهاد کشاورزی از کشت نباتات علوفه ای در گلستان
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس مطرح کرد؛

حمایت جهاد کشاورزی از کشت نباتات علوفه ای در گلستان

گنبدکاووس- نورا، مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبد گفت: با توجه به نیاز استان و کشور به نباتات علوفه ای، جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان برای کشت این محصول حمایت خواهد کرد.

غلامعلی نورا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال جاری شاهد خشکسالی آب و هوایی هستیم و همین امر سبب شده تا نگرانی تولید نبابات علوفه ای برای بخش دامی استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سطح کشت این محصول در استان نسبت به سال های گذشته کمتر شده است، بیان کرد: کشاورزانی که زمین های آن‌ها دارای آب هستند می توانند به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه و هماهنگی برای کشت نباتات علوفه ای مانند ذرت، یونجه، ارزن و باقی نباتات را داشته باشند.

نورا با اشاره به اینکه کشت این محصولات بسیار مقرون به صرفه برای کشاورز خواهد بود، ادامه داد: کشت هر کدام از این محصولات بالای ۵۰ الی ۶۰ تن محصول به کشاوز می دهد و با قیمت خوب و متقاضیان زیادی که وجود دارد و همچنین مصرف کم آب برای کشت  محصول می تواند درآمد بیشتری را نصیب کشاورز کند و جایگزین خوبی برای شالی باشد.

مدیر جهاد  کشاورزی گنبد گفت: جهاد کشاورزی نیز به منظور حمایت از کسانی که این محصولات را کشت می کنند بذر و کود شیمیایی را با قیمت مصوب دولتی در اختیار کشاوزان قرار می دهد و تا مراحل داشت نظارت لازم را خواهد داشت.

وی افزود: کشاورزان استان با مدیریت صحیح می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و همچنن مشکل دامداران نیز مرتفع خواهد شد و اینگونه به اقتصاد خود و کشور کمک خواهند کرد.

کد خبر: ۹۲٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha