۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
تغییر نقدینگی ارزی از دلار به یورو توسط روسیه

تغییر نقدینگی ارزی از دلار به یورو توسط روسیه

روسیه برای تغییر نقدینگی ارزی از دلار به یورو آماده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد: مقامات روسی قصد دارند نقدینگی ارزی کشور را از دلار آمریکا به یورو تغییر دهند. دیمیتری تیموفیف، رئیس بخش کنترل اقدامات محدود کننده خارجی در وزارت دارایی روسیه گفت: هدف اول ما تبدیل روسیه به یک کشور یورو محور و در نتیجه جایگزینی دلار با یورو است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روسیه برای این اقدام دلیل دارد، افزود: این دولت طیف وسیعی از مشوق ها را برای انتقال مشاغل به ارز اروپایی آماده می کند. از آنجا که ما اقتصاد بازار هستیم، نمی توانیم فقط دستور بدهیم از دلار استفاده کنید، اگرچه ممکن است برخی از شرکت های دولتی مجبور به تغییر جهت شوند. وی افزود: ما باید ابزارهای لازم را توسعه دهیم تا کل اقتصاد از دلار فاصله بیشتری بگیرد، که در واقع به ما این امکان را می دهد که از تحریم ها اجتناب کنیم و جهان را دموکراتیک تر کنیم.

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شد که آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفت صندوق ملی ثروت طی یک ماه آینده سهم دلار خود را به صفر می رساند. در همین حال، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد که اگر دولت آمریکا به تحریم های هدفمند اقتصادی ادامه دهد، ممکن است روسیه به زودی وسوسه شود که از قراردادهای نفت خام دلاری دور شود.

کد خبر: ۹۲٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha