۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
 پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ۵ دهک پایین جامعه
نماینده «مهرعلیزاده» مطرح کرد

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ۵ دهک پایین جامعه

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به پنج دهک پایین جامعه یکی از برنامه‌های مهرعلیزاده است و اجرای قانون جامع مسکن و کنترل تورم نیز از دیگر برنامه‌های این نامزد انتخاباتی است.

به گزارش بازار، یدالله سبوحی، استاد دانشگاه و نماینده محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنای برنامه های دکتر مهرعلیزاده در حوزه اقتصاد اجتماعی را بر دو محور جلوگیری از بیکاری از طریق افزایش تولید و رونق اقتصاد و فقرزدایی از طریق تقویت نظام اجتماعی کشور معرفی کرد.

وی کاهش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن را ناشی از تورم بالا طی ده های اخیر دانست و افزود: مقابله با تورم نیازمند انضباط مالی در بودجه دولت و مدیریت پولی است و اگر اقدامی نشود طبیعی است که شاهد تقاضای مازاد در حوزه زمین و مسکن و افزایش قیمت ها باشیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد بودجه خانوارهای متوسط شهری مربوط به حوزه مسکن و فاجعه است گفت: احیای منابع اقتصاد ملی از جمله انرژی و آب و ضایعات کشاورزی و اختصاص آن ها به توسعه و رونق اقتصادی از جمله برنامه های دکتر مهرعلیزاده است.

سبوحی همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به پنج دهک پایین جامعه را نیز برنامه دیگر دکتر مهرعلیزاده عنوان کرد و گفت: اجرای قانون جامع مسکن و کنترل تورم و نقدینگی و ثبات اقتصادی از طریق جلوگیری از سوداگری نیز از دیگر برنامه های دکتر مهرعلیزاده است.

وی توانمندسازی اقشار کم درآمد، تخصیص منابع به بخش خصوصی و ایجاد رقابت سالم در اقتصاد را نیز از مهمترین مولفه های برنامه دکتر مهرعلیزاده برشمرد و افزود: اصلاح نظام مالیاتی از دیگر برنامه هاست.

عضو تیم اقتصادی مهرعلیزاده نظام ناکارآمد بانکی کشور و حجم نقدینگی بالا را در قیمت های بالای مسکن موثرخواند و گفت: در حال حاضر۲۰ درصد جمعیت کشور در تهران مستقر شده و این برای اقتصاد فاجعه است و دلیلش هم بیکاری شدید در دیگر شهرهاست.

سبوحی یادآورشد: با وجود اینکه سرمایه زیادی برای طرح «مسکن مهر» گذاشته شد اما در نهایت این طرح هم خوابید و این به معنای تلفات سرمایه ای و گران شدن سرمایه در کشور است.

عضو تیم اقتصادی دکتر مهرعلیزاده در مورد تأمین منابع تولید مسکن، به کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی امسال دولت اشاره کرد و گفت: علاوه بر کسری شدید بودجه، سیستم بانکی کشور هم مسائل جدی و اساسی دارد و از این رو احیای منابع و انرژی تلف شده می تواند به عنوان یک راهکار اساسی مطرح باشد.

کد خبر: ۹۲٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha