۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
۵ بسته معیشتی برای حمایت از دهک های پایین جامعه
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد

۵ بسته معیشتی برای حمایت از دهک های پایین جامعه

زاکانی، از برنامه ارائه پنج بسته معیشتی شامل واریز ۴۰ هزار تومان بن کالا، سهمیه ۱۵ لیتری بنزین، یارانه نقدی، پرداخت مبلغ ماهانه به کار اولی‌ها و طرح مسکن حمایتی برای دهک‌های پایین جامعه خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی درباره پاسخ به سوالی درباره برنامه هایش برای ارتقای معیشت دهک‌های پایین جامعه افزود: ما ۵ بسته در این راستا تدارک دیده ایم که بسته اول ناظر به ۶۹.۵ میلیون نفر است که ماهانه ۴۰ هزار تومان بن کالا می‌گیرند و در کارت ملی شان شارژ می‌شود و این موضوع شامل اقلامی است که دولت به آن یارانه می‌دهد تا از این طریق مستقیم به جامعه هدف برسد.

وی گفت: بسته دوم که به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار و جمعیت ۴۰ میلیون نفری اختصاص دارد، مربوط به کسانی است که خودرو ندارند و ماهانه ۱۵ لیتر هر نفر دریافت می‌کنند که می‌توانند در بازار داخلی بفروشند یا به دولت بسپارند تا در بازار خارجی صادر کند و در بازار خارجی ۵۰ درصد آن را می‌توانند دریافت کنند و در بازار داخلی ما به ازای هزارو پانصد تا سه هزار تومان به فروش برسانند چرا که قیمت بنزین تغییری نمی‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: البته خانواده‌هایی که تا دو خودرو دارند ۱۲۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند که اگر جمعیت شان از ۴ نفر بیشتر باشد به ازای هر نفر ۱۵ لیتر داده می‌شود و قطعا وضع از وضع فعلی بهتر می‌شود.

وی گفت: اکنون ۶۰۰ هزار نفر را داریم که ۴ تا ۱۰ خودرو دارند و از امکانی که برای مردم است استفاده می‌کنند.

زاکانی افزود: بسته سوم خودرو با واریز نقدی ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای هر نفر در دهک اول، ماهانه ۱۵۰ هزار تومان برای دهک دوم و ۱۰۰ هزار تومان برای دهک سوم در نظر گرفته شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: چهارمین بسته ما به آموزش اختصاص دارد و ۵۰ درصد افراد جامعه باید آموزش‌هایی ببینند که توانمند شوند و زیر خط فقر قرار نگیرند و ما در همین ارتباط برای کار اولی‌هایی که درخواست کار دارند هم خود را مکلف به آموزش آن‌ها می‌دانیم و تا وقتی که مشغول به کار نشده اند ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌کنیم تا عزتمندانه زندگی کنند.

وی بسته پنجم خود را به بسته مسکن حمایتی اختصاص داد و گفت: براین اساس سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی برای زوج‌های جوان و ۱۵۰ هزار واحد برای محرومان می‌سازیم و این ۳۰۰ هزار واحد علاوه بر یک میلیون واحدی است که مجلس، دولت را مکلف کرده است.

زاکانی افزود: ما اصل ۲۸ قانون اساسی را که مرتبط با کار و اشتغال است و اصل ۳۱ قانون اساسی را که مرتبط بامسکن است و اصل ۲۹ قانون اساسی را که مرتبط با تامین اجتماعی است موظفیم اجرایی کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منابع این بسته‌ها را دیده اید؟ افزود: کاملا دیده شده است و ما ۱۳ سال در مجلس هستیم و هر سال قانون بودجه را دنبال می‌کنیم و بخش عمده‌ای از این منابع در بودجه‌های سالانه طراحی شده است و بخشی از آن از طریق تمهیداتی است، پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است که بتواند مجلس در تصمیم‌های خود سقف دریافت و امکان برای بودجه را بالا ببرد.

زاکانی گفت: این طرح ۲۴ صورت دارد که همه این‌ها در بودجه دیده شده است و بیش از این‌ها هم می‌شود پرداخت کرد.

وی افزود: دولت اقدام و اصلاح به دنبال این است که در سال اول فقر مطلق را از جامعه ریشه کند.

کد خبر: ۹۲٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha