۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
بازارچه‌های مرزی باعث رونق صنایع دستی خرمشهر می‌شود| نبود فضای آموزشی لازم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازارچه‌های مرزی باعث رونق صنایع دستی خرمشهر می‌شود| نبود فضای آموزشی لازم

خرمشهر- متین راد، یک تولیدکننده صنایع دستی در خرمشهر گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند یک جهش بزرگ در رونق تولید و عرضه صنایع دستی ایجاد کند.

خالد متین راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مشکلات مالی یکی از بزرگترین مشکلات فعالان صنایع دستی و مشاغل کوچک در خرمشهر است که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات بلندمدت و کم بهره نقش کلیدی در رفع موانع توسعه کار و حمایت از تولید داشته باشد.

وی افزود: انتظار داریم دولت با تسهیل ورود گردشگران خارجی و داخلی به منطقه در معرفی هنرمندان و محصولات ارائه شده توسط آنها سهیم باشد و باعث رونق بازار کسب و کار شود.

این تولیدکننده صنایع دستی خرمشهر گفت: چنانچه دولت طرحی در خصوص تسهیل صادرات برای کسب و کارهای کوچک اجرا کند و هزینه‌ها کاهش یابد قطعا کمک بزرگی به فعالان صنایع دستی خواهد بود.

متین راد با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه‌های مرزی صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند یک جهش بزرگ در رونق صنایع دستی خرمشهر ایجاد کند، عنوان کرد: با حمایت دولت و دست اندرکاران مرتبط از هنرمندان و کمک به دیده شدن این عزیزان و همچنین ایجاد انگیزه در جوانان آینده بسیار خوبی پیش رو خواهد بود.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل ما در سطح شهر خرمشهر نبود فضای مناسب به منظور آموزش هنر چرم دوزی است که چنانچه به کمک مسئولان عزیز این مشکل حل شود و فضای مناسبی در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم هنرمندان بیشتری را به جامعه هنری معرفی کنیم.

کد خبر: ۹۲٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha