۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
اقتصاد کشور معطل موضوعات موهوم است!
سعید جلیلی در نشست مشترک کارگروه‌های دولت سایه؛

اقتصاد کشور معطل موضوعات موهوم است!

جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشست مشترک کارگروه‌های دولت سایه عنوان داشت: مهمترین نقد ما در عرصه اقتصادی در هشت سال این است که اقتصاد کشور را معطل موضوعات موهوم کرده‌اند.

امیرحسین عیدی: بازار؛ سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست مشترک کارگروه‌های دولت سایه به موضوعات اقتصادی دولت خود پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه مهمترین نقد شما به عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید چیست اظهار داشت: مهمترین نقدی که ما در عرصه اقتصادی به دولت در هشت سال گذشته داریم این است که اقتصاد کشور را معطل موضوعات موهوم کردند. معطل موضوعاتی کردند که کشور نباید درگیر آنها باشد. بحث ما این است که اگر صحبت از پیشرفت اقتصادی و جهش انجام می‌دهیم و اگر می‌گوییم کشور باید جهش داشته باشد، این موضوع نباید معطل چیزهای دیگر بماند. دولت نباید منفعل باشد. دولت باید فعال باشد و بستر را برای فعال شدن اقتصاد فراهم کند و اجازه ندهد موانع سیاسی و اقتصادی و نه حتی برخی از حوادث طبیعی اقتصاد را معطل نگه دارد.

وی در ادامه افزود: این نگاه را عمیقاً باور داریم که اگر کشور می‌خواهد رشد و پیشرفت کند، بدون همکاری آحاد مردم ممکن نیست. همکاری آحاد مردم بسترهای لازم را می‌خواهد که یکی از بسترهای آن که می‌تواند مفید و مؤثر باشد، حرکت در جهت مدلی مانند دولت سایه است. ما معتقدیم برای پیشرفت کشور حتی یک روز هم نباید معطل کرد. بعد از ۸ سال جلسات متعدد در عرصه‌های متعدد به یک جمع‌بندی اساسی رسیدیم و این است که برای ۴ سال آینده نباید کشور فقط اداره شود، توانمندی‌های کشور و ظرفیت های ما به گونه‌ای است که به خوبی می تواند ۴ سال آینده یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: باید دولتی که سر کار می‌آید، از روز اول کارهای خود را شروع کند. امروز ما یک توفیق خوبی که داریم این است، پس از ۸ سال مطالعه به جمع بندی و برنامه‌های رسیدیم که مبتنی بر آن از روز اول می توان کار را شروع کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما در کارگروه‌های دولت سایه بررسی هایی را برای فرمان های اجرایی روز اول دولت انجام دادیم. ما معتقدیم که رئیس جمهور پس از مراسم تحلیف، باید پشت میز خود بنشیند و به صدور دستوراتی که در حیطه و اختیاراتش است، اقدام کند و این موضوع احتیاجی به قانون جدید ندارد و می‌تواند از همان روز اول دستور، شروع کارها را دهد.

جلیلی تصریح کرد: البته روی موضوعات اصلی کار دقیق شده است و معتقدیم که این کارها نباید از سر شتابزدگی و نمایشی باشد بلکه باید مبتنی بر یک مطالعه عمیق باشد و البته ما نباید زمان را هم از دست دهیم.

وی با بیان اینکه لازمه جهش تولید، جهش صادرات است که در تعاملات با کشورهای خارجی محقق می‌شود، گفت: ما اگر این نگاه را داشته باشیم، لازم است برای تعامل سازنده و گسترده با جهان برنامه داشته باشم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای اینکه بتوانید بازارهای مختلف را در سطح جهان شناسایی و آن را پیدا کنید، لازمه‌اش این است که یک بستر مناسب در عرصه سیاست خارجی شکل بگیرد.

کد خبر: ۹۲٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha