۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
 تولید ۸ هزار مگاوات برق در دستور کار واحدهای صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

تولید ۸ هزار مگاوات برق در دستور کار واحدهای صنعتی

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنگاه‌های تولیدی برای کاهش آسیب دیدن از قطعی برق، تولید ۸ هزار مگاوات برق را در دستور کار خود دارند.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفت: وضعیت صنعت در سال گذشته نسبتاً خوب بود و با وجود تحریم‌ و کرونا ۸ درصد رشد صنعتی اتفاق افتاد. در حوزه تجارت نیز علی‌رغم همه مشکلات صادرکنندگان توانستند نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز کشور اقدام کنند. به طوری که تجارت ایران به رقمی بالغ بر ۷۴ میلیارد دلار رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در خصوص رونق حوزه معدن ۶ هزار پهنه معدنی در دستور کار ۳۱ استان قرار گرفته که از طریق مزایده عمومی در معرض فعالان حوزه معدن و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین کلیه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و وزارت صمت برای تأمین نهاده‌ها کمک کننده خواهد بود.

رزم حسینی بیان داشت:‌ در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل در ۲۷ رشته صنعتی بالغ بر ۵۰ درصد رشد تولید داشتیم و این یکی از افتخارات ما به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاخص صدور جواز تأسیس ۶۲درصد رشد کرده و ۷۴ درصد در صدور پروانه بهره‌برداری افزایش داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی به خصوص فولاد و آلومینیوم تأمین برق است که تصمیم گرفته‌ایم تا واحدهای صنعتی در این زمینه نیز اقدام به تولید برق کنند، لذا برنامه‌ریزی شده تا طی ۲-۳ سال آینده این واحدهای صنعتی هشت هزار مگاوات برق خود را تأمین کنند.

رزم حسینی عنوان کرد: بسته مانع‌زدایی از تولید تهیه شده که فردا در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت.

وی در بیان اینکه در جهت مانع‌زدایی از تولید امضاهای طلایی را فسخ کرده‌ایم و تیک‌های صادراتی جمع شده است، گفت: مصوبه ۲۱۴ و ۱۷۷ دولت باعث شد که پرونده قضایی صادرکنندگان جمع شود و اکنون هیچ صادرکننده‌ای پرونده قضایی ندارد.

کد خبر: ۹۲٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha