۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
افزایش درآمد مردم در اولویت ماست
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

افزایش درآمد مردم در اولویت ماست

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برنامه اقتصادی ما افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های مردم در نظر است که همه بر افزایش تولید مبتنی است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی با نخبگان در شبکه چهار سیما درباره رمز قدرتمندی ایران گفت: مولفه‌های قدرت برای هر جامعه‌ای مختلف است و مولفه‌های قدرت برای جامعه ما ایمان مردم، اعتقاد و باور به خدا و قدرتمندی در حوزه اقتصادی و دیگر توانمندی‌های کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در برنامه با نخبگان شبکه چهار سیما ادامه داد: تا وقتی که سفره مردم و نهاده‌های دامی به واردات بند باشد، برای کشور گرفتاری پیش می‌آید.

وی افزود: باید مسئله مسکن و اشتغال را برای جوانان مان حل کنیم و هزینه‌های ازدواج را برای بچه‌های مان کاهش دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در برابر تکانه‌هایی مثل کرونا، سیل، حوادث طبیعی و دشمنی‌های دشمنان مقاوم باشد، این را باید در عمل محقق کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در برنامه با نخبگان شبکه چهار سیما گفت: دولت الکترونیک که شعارش داده می‌شد، چند درصد تشکیل شده؟ متاسفانه به علت مقاومت برخی دستگاه‌ها و عدم جدیت دولت عملی نشده است.

کشوری که تولید دارد، قدرتمند است
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشوری که تولید دارد، قدرتمند است، گفت: در هر کشوری جایگاه ژئوپلتیک آن مشخص است و در کشور ما نیز جایگاه مشخصی دارد.

سید ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی با نخبنگان در شبکه چهار سیما افزود: دسترسی کشور به دریاها، همسایه‌ها و ۱۵ همسایه ایران در منطقه معلوم است و اگر ما از منابع موجود در کشور به درستی بهره ببریم تبدیل به قدرت می‌شود، اما والله خلاف این موضوع صورت می‌گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در کشورمان مغزهایی داریم که می‌توانیم در فضای مجازی از آن‌ها استفاده نماییم و در زمینه فضای مجازی فعالیت کنیم، در واقع کشور هندوستان در زمینه نرافزاری وفضای مجازی توانسته به درآمدزایی بالایی برسد و اگر برنامه نویسان ما در این فضا فعال نشوند ما در این زمینه قدرتمند نیستیم چرا که فضای مجازی دنیای امروز است و پیر و جوان و مردم شهر و روستا با آن در ارتباط هستند.

رئیسی گفت: کشوری که تولید دارد، قدرتمند است وکشوری که تولید نداشته باشد قدرت ندارد و تا زمانی که سفره مردم را با واردات وابسته بدانیم در زمینه قدرت نمی‌توانیم حرفی بزنیم و اگر مدیریت و برنامه ریزی در این رابطه نداشته باشیم قدرتی نداریم.

وی تصریح کرد: در زمینه تولید ما باید یک مدیریتی داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم یک زمین زراعی را زیر کشت نهاده‌های روغنی یا محصول دیگری ببریم و برای مازاد آن برنامه نداشته باشیم و در واقع مدیریت در تولید می‌تواند ما را به قدرت برساند.

باید مشکل مسکن جوانان را حل کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به وام ازدواج و مسائل مالی برای ازدواج موفق و پایدار و حمایت از تشکیل خانواده افزود: باید از کسانی که سن آن‌ها به سن ازدواج رسیده بپرسیم که چرا ازدواج نمی‌کنید و زمانی که به دانشگاه فردسی مشهد در زمان تولیت آستان قدس رضوی رفتم از دانشجوها پرسیدم که چرا ازدواج نمی‌کنید آن‌ها پاسخ دادند که مسکن وکاری وجود ندارد تا بتوانیم ازدواج کنیم.

وی گفت: زمانی که به آستان قدس برگشتم به فکر ساخت مسکن برای جوانان افتادم و در همان زمان کلنگ ۶۰۰ ساخت واحد مسکن را برای جوانان در مشهد به زمین زدیم درواقع ما باید مشکل مسکن و اشتغال را حل کنیم تا جوانان بتوانند ازدواج کنند وبزرگترین موضوع مسکن، تامین زمین است که دولت زمین ساخت مسکن را دارد.

رئیسی با اشاره به اشتغال جوانان درکشور تصریح کرد: ۴۰ درصد واحدهای تولیدی کشور خالی است و ما دو هزار واحد تولیدی را توسط قوه قضائیه آزاد و به چرخه تولید بازگرداندیم و صدها هزار واحد تولیدی دیگر در کشور وجود دارد که غیرفعال است اگر این واحدها فعال شودمشکل بیکاری جوانان نیز حل می‌شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برنامه اقتصادی ما افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های مردم در نظر است که همه بر افزایش تولید مبتنی است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در برنامه با نخبگان شبکه چهار سیما تصریح کرد: اینکه می‌بینیم نقدینگی در جامعه به شدت افزایش یافته است، اما به دست تولید کننده نمی‌رسد، موضوع و چالش مهمی است که پیگیری آن جزو برنامه‌های دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که تکانه‌ها آن را تکان ندهد و البته این را همه می‌گویند، اما باید در اقدام و عمل آن را نشان دهند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه "با نخبگان" شبکه چهار در پاسخ به سوالی در خصوص مقاوم سازی اقتصاد کشور پاسخ داد: در کشور ما یک روز مسئله تحریم هست، یک روز مسئله کروناست، ممکن است مسئله سیل و زلزله و حوادث طبیعی یا دشمنی‌ها باشد؛ باید اقتصاد ما مقاومتی داشته باشد که تکانه‌ها به آن آسیبی نزند.

رئیسی افزود: البته یک سری حرف‌هایی می‌گویند و می‌آیند با یک سری توضیحات غیر قابل قبول از نظر کارشناسان و مردم مشکلات اقتصادی را توجیه می‌کنند، یا این‌ها را نسبت می‌دهند به تحریم در حالی که با مدیریت دقیق می‌توان این‌ها را مدیریت کرد که کار به این مرحله کشیده نشود.

کد خبر: ۹۲٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha