۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
معیشت مردم را با اجرای «طرح معیشت» ارتقا می‌دهیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

معیشت مردم را با اجرای «طرح معیشت» ارتقا می‌دهیم

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح معیشت ایرانیان در سه بخش یارانه، حقوق زنان خانه‌دار و طرح مسکن ایرانیان، مشکلات معیشتی مردم را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط برنامه ایرانیان در شبکه جهانی جام جم در جمع خبرنگاران افزود: طرح جامع معیشت ایرانیان در سه بخش اصلی برای حل مشکلات مردم اجرا می‌شود و با این سه فعالیت، معیشت مردم و بخصوص دهک‌های پایین جامعه را برطرف خواهیم کرد.

وی گفت: در بخش پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، منابع تامین آن مشخص و روشن است و از صرفه جویی یارانه‌ای بدست می‌آید که هم اکنون به اقشار غیر نیازمند پرداخت می‌گردد و یارانه‌ای که به دهک‌های ثروتمند پرداخت می‌شود صرفه‌جویی شده و به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این یارانه در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود و هر دو سال ۱۰ میلیون نفر به این جمعیت افزوده خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: ما خانه‌داری را شغل محسوب می‌کنیم و به خانم‌هایی که دوره‌های ۶ ماهه آموزش و تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانواده را دیده و کارنامه بهداشتی و تربیتی دریافت کنند حقوق می‌پردازیم که البته اولویت اول ما با خانم‌هایی است که بیش از ۲ فرزند داشته باشند.

رضایی همچنین در خصوص تامین مسکن گفت: هر زوج جوان که بتواند ۱۰ درصد هزینه ساخت را بیاورد می‌تواند ۹۰ درصد دیگر را وام بانکی با اقساط ۴۰ تا ۵۰ ساله دریافت کند و زمین این طرح نیز بصورت ارزان قیمت یا رایگان در اختیار طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان قرار می‌گیرد و با اجرای این سه طرح، بخش عظیمی از معیشت از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای این انتخابات نیز گفت: تقاضای من این است که دوستان صداوسیما مناظرات را از محدودیت‌ها خارج کنند و اجازه دهند مناظرات ادامه پیدا کند چراکه بسیاری از بحث‌ها نیمه تمام می‌ماند که می‌توانست با برگزاری مناظرات مکمل، بحث‌ها بین دو یا سه نامزد ادامه داشته باشد.

وی افزود: در مورد فرم مناظرات نیز باید گفت مناظرات سه یا چهار دقیقه‌ای کم است و اگر زمان آن به ۵ یا ۶ دقیقه افزایش می‌یافت اصلاح خوبی صورت می‌گرفت.

رضایی همچنین گفت: می‌شود مثل مناظرات دوره‌های قبلی، اجازه داد نامزدها از پشت تریبون حرف‌هایشان را بزنند.

کد خبر: ۹۲٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha