۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی باید تقویت شود
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی باید تقویت شود

محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید در روزهای پایانی فعالیت خود میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور را افزایش دهد تا دولت جدید دچار مشکلاتی نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ، گفت: به دلیل عدم تامین به موقع و به میزان کافی نهاده‌های دامی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ کشور دچار مشکلاتی شده است و بسیاری از واحدهای تولید تخم مرغ مجبور به حذف گله خود شده‌اند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی مجبور به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضرمیزان تولید تخم مرغ به شدت کاهش پیدا کرده است. دولت برای جلوگیری از بروز مشکل در زمینه تامین کالاهای اساسی در بازار باید ذخایر استراتژیک داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغ شده باید محصولات مختلف اساسی به میزان مصرف شش ماه در انبارها ذخیره شوند تا در صورت بروز مشکل در واردات و تولید از آنها استفاده کنیم، تصریح کرد: سازمان پشتیبانی و امور دام انبارها و سردخانه‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند از آنها برای ذخیره مرغ و تخم مرغ استفاده کند، این سازمان در صورت تکمیل ظرفیت می‌تواند با معرفی بخش خصوصی به عنوان مباشر خرید ذخیره استراتژیک را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ذخیره استراتژیک کالاهای مختلف اساسی در کشور برای حدود ۲۵ روز تا یک ماه کافی است، ادامه داد: کاهش میزان ذخیره استراتژیک اقلام اساسی مورد نیاز کشور باعث بروز مشکلاتی در آینده می‌شود.

محمود زاده با تاکید بر اینکه سازمان پشتیبانی امور دام، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مقصر کاهش میزان ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی هستند، عنوان کرد: دولت باید در روزهای پایانی خود باید میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور را افزایش دهد تا دولت جدید دچار مشکلاتی نشود.

کد خبر: ۹۲٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha