۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کارخانه های پرمصرف برق مازندران روبه تعطیلی هستند
رئیس خانه صمت مازندران:

کارخانه های پرمصرف برق مازندران روبه تعطیلی هستند

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با اشاره به گرانی برق گفت: کارخانه های با مصرف بالای برق روبه تعطیلی و نابودی هستند.

مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه رتبه کسب و کار کشور بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ درنوسان است، افزود: متاسفانه در بخش کسب و کار جزو رده های آخر قرار داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در کسب و کار نداریم، همگرایی برای ارتقای وضعیت موجود را الزامی و ضروری دانست و گفت: تکیه بر اقتصاد نفتی از مهمترین چالش ها و مشکلات است و سبب شده تا به مالیات کمتر توجه شود.

وی افزود: سهم بخش صنعت از مالیات بیش از ۴۰ درصد است که این میزان در کشورهای توسعه یافته ۱۳ تا ۲۴ درصد است.

رضوی یادآور شد: به جای اینکه از شرکت‌ها مالیات بگیریم باید از سهامداران مالیات اخذ شود و این سبب می شود تا صنعت بتواند به حیات خود ادامه دهد و این قانون در دنیا اجرا می شود.

رئیس خانه صمت مازندران مالیات بر ارزش افزوده را راحت ترین راه برای اخذ مالیات ذکر کرد و گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده نداریم از این رو مستقیم به سراغ تولیدکننده می رویم.

وی با اظهار اینکه اصلاح نظام بانکی امری ضروری است، افزود: ناهماهنگی بین واحدهای تولیدی و بانکی مهمترین مشکل به شمار می رود و بانک ها زندانی سیستم بسته هستند.

وی با اشاره به گرانی حامل‌های انرژی ادامه داد: عامل گرانی برق و گاز مجلس است و قسمت قابل ملاحظه ای از کارخانه هایی که چهار تا پنج مگاوات برق مصرف می کنند، رو به نابودی است.

کد خبر: ۹۲٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha