۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
دولت باید حامی بورس کالا باشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دولت باید حامی بورس کالا باشد

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تبعیض، قیمت گذاری غلط، دستوری و رقابت غلط را از بین می‌بریم و دولت حامی بورس کالا خواهیم بود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی بعد از ضبط برنامه تبلیغاتی اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از کارخانجاتی که نیازهای مواد اولیه شان سر از بازار آزاد درمی آورد، چه حمایتی خواهید کرد؟ افزود: ایجاد شفافیت و توجه به زنجیره ارزش تا انتها و دادن یک رانت مولد و دقت در مسیر تولید، توزیع تا انتهای این زنجیره امری ضروری است.

وی گفت: سال گذشته در بورس کالا شاهد معامله ۶۶ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی و ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی فولاد بودیم و در موضوع پتروشیمی ۶۰ هزار میلیارد تومان عرضه و ۶۶ هزار میلیارد تومان خریداری شد به این معنا که ما برای تولید کننده ۸ درصد افزایش قیمت را تحمیل کردیم و ۶۰ هزار میلیارد تومان که ذکر کردیم قیمت نُرم جهانی بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: این امکانی ایجاد می‌کند که رقبای خارجی ما پیشی بگیرند و از این ۸ درصد استفاده و قیمت تمام شده ما را غیر قابل رقابت کنند.

زاکانی گفت: اتفاق دیگری هم افتاد و این که ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ کارگاه در حوزه پتروشیمی و پلیمری داریم که عمدتاً هزار و ۲۰۰ کارگاه از بورس کالا می‌تواند خرید کند و آن‌ها ۸ درصد ذکر شده را بین خودشان رقابت می‌کنند و مرحله دوم این را به کارگاه‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند در بورس کالا خرید کنند که با قیمت بالاتر از ۲۵ درصد این خرید انجام می‌شود.

وی افزود: این نوع تبعیض و قیمت گذاری غلط را از بین می‌بریم و حامی بورس کالا خواهیم بود تا به بهترین نحو به زنجیره ارزش افزوده در کشور کمک شود و محصول نهایی با قیمت پایین تری تمام شود تا بتواند با اجناس خارجی رقابت کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر این مهم است که ما بتوانیم در این مسیر، بازاریابی دقیقی هم برای داخل و خارج داشته باشیم که محصول نهایی به دست مصرف کننده در داخل و کسانی که در خارج هستند، برسد و توقفی در نحوه مصرف نداشته باشیم.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی درباره مناظره دیروز گفت: اگر مناظره دو به دو باشد دیگر افراد شعار نمی‌دهند.

وی گفت: کسی که خود را نماینده یک تفکر می‌داند باید وقتی از او دعوت به مناظره می‌شود، استقبال کند و درخواست‌های زیادی از طرف دانشگاه‌ها شد، اما نیامدند.

زاکانی افزود: مناظره مطلوب مناظره دو به دو است، اما چون هفت نامزد هستند هماهنگی این نوع مناظره برای صدا و سیما سخت است و اینکه کسی دنبال بهانه بگردد و بخواهد با بهانه جویی زحمات صدا و سیما را زیر سوال ببرد، از انصاف خارج است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچنان مصر هستید با برخی از این نامزدان به صورت دو به دو در دانشگاه‌ها مناظره کنید؟ گفت: من قبلا هم از آن‌ها دعوت کردم که نیامدند و باز دعوت می‌کنم و حاضرم با همه درباره برنامه‌ها و ایده‌ها و تحول در کشور مناظره کنم.

زاکانی گفت: برای آن‌ها که رویکرد انشاخوانی دارند هم حاضرم کار اضافی کنم و وقتم را به آن‌ها بدهم به شرط آن که کاغذهای شان را کنار بگذارند.

کد خبر: ۹۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha