۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع سروآباد مهار شد
بعد از ۱۰ ساعت تلاش؛

آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع سروآباد مهار شد

سنندج– با تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان‌های مردم نهاد، مردم و نیروهای منابع طبیعی، آتش سوزی در مراتع شهرستان سروآباد مهار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بعد از چندین ساعت تلاش، بالاخره امروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع تعدادی از روستاهای شهرستان سروآباد کنترل و مهار شد.

مسلم مرادی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سروآباد به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه از روز گذشته آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در دو روستای چشمیدر و بوریدر آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به وزش شدید باد و همچنین نبود بارش های مناسب، آتش سوزی به شدت شلعه ور شد و بعد از گذشت بیش از ۱۰ ساعت بالاخره این آتش سوزی مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سروآباد بیان کرد: در کنار نیروهای منابع طبیعی، جمع زیادی از مردم محلی و همچنین فعالان سازمان های مردم نهاد نیز مشارکت خوبی در راستای کنترل و مهار آتش سوزی داشتند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی آتش سوزی به بی تفاوتی مردم و گردشگران باز می‌گردد، عنوان کرد: متاسفانه افراد گردشگری به دلیل بی توجهی آتش سوزی را در جنگل ها باعث می‌شوند و این اقدام خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

مرادی با اشاره به وسعت این آتش سوزی، یادآور شد: در حال حاضر بررسی برای تعیین وسعت آتش سوزی ادامه دارد ولی متاسفانه برآوردهای اولیه ما نشان می دهد که بخش زیادی از جنگل ها و مراتع این دو روستا طعه حریق شده است.

طی چند سال اخیر وضعیت آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کردستان به مراتب بحرانی‌تر شده است و متاسفانه هر ساله بخش زیادی از ظرفیت‌های این بخش در استان طعمه حریق می‌شود که بی توجهی مردم عامل اصلی وقوع این آتش‌سوزی‌ها اعلام می شود.

کد خبر: ۹۲٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha