۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کاهش اندک قیمت بیت کوین و اتریوم؛پیش بینی زمستان سرد در بازار رمزارزها
تحلیل روزانه بازار رمزارز؛

کاهش اندک قیمت بیت کوین و اتریوم؛پیش بینی زمستان سرد در بازار رمزارزها

در روز پنجم ژوئن قیمت بیت کوین و اتریوم نسبت به روز قبل از آن اندکی کاهش یافت ولی با توجه به تداوم روند کاهشی قیمت آنها طی دو ماه گذشته پیش بینی شده است زمستان در این بازار شروع شده باشد.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز یک شنبه پنجم ژوین سال ۲۰۲۱  میلادی بازار رمز ارزها  تغییر چندانی را نسبت به روز قبل از ان تجربه نکرد. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۳۶ هزار و ۱۷۵ دلار بود و هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۶۰۰ دلار مبادله شد.  

قیمت هر رمز ارز XRP در  اولین ساعات  روز یک شنبه برابر با ۹۳ سنت بود و هر دوج کوین با قیمت ۳۷ سنت مبادله شد. در اولین ساعات این روز تمامی قیمتها روند نزولی را نسبت به روز قبل تجربه کرد و رسانه ها از قرمز پوش بودن این بازار حکایت داشتند.

 وب سایت کوین دسک در گزارش اخیر خود به عملکرد بازار رمز ارزها طی دو ماه اخیر اشاره کرد و نوشت: «بازار رمز ارزها طی دو ماه گذشته روند کاهشی داشته است و  این سوال مهم را برای تمامی فعالان بازار ایجاد کرده است که ایا روزهای رشد و رونق  در بازار رمز ارزها به پایان رسیده است و این بازار در حال تجربه زمستان دیگری است؟»

رییس مرکز مطالعات بازار رمز ارزها در امریکا در مصاحبه ای با این وب سایت شرایط بازار را بی ثبات و غیر قابل اطمینان ارزیابی کرد و نوشت: «با توجه به تداوم روند کاهشی قیمتها طی دو ماه گذشته ، این طور می توان گفت که بازار در شرایط نا بسامانی قرار دارد. انتظار تجربه رشد در این بازار حداقل تا دو ماه اتی انتظاری  نادرست است و حتی مقایسه شرایط کنونی با تجربیات گذشته نشان می دهد که تا انتهای سال هم رشد به بازار باز نمی گردد به همین دلیل سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها باید با احتیاط بیشتری انجام شود.»

 او با اشاره به نظر سنجی های انجام شده در توییتر گفت:«اخیرا یک نظر سنجی در توییتر انجام شده است و از مردم سوال شده است که اینده بازار را چگونه پیش بینی می کنند. ۷۶ درصد از مردم پیش بینی کرده اند قیمت رمز ارزها روند کاهشی خواهد داشت. وجود این فضا در بازار می تواند تایید کند که در ماه های اتی روزهای سختی بر بازار رمز ارزها حاکم خواهد بود.»

از طرف دیگر کاهش حمایت ایلان ماسک از بازار بیت کوین هم دلیل دیگری است که می تواند به افت قیمت این رمز ارز بیانجامد. تاکید بر سطح بالای الایندگی ناشی از استخراج و معامله در بازار رمز ارزها می تواند عامل دیگری برای پایان روزهای رشد بازار بیت کوین باشد. البته این وضعیت برای دوج کوین وجود ندارد ولی از انجا که ارزش ان بسیار کم است، ارزیابی تغییرات قیمتی ان در برایند کلی بازار تاثیر گذار نیست.

کد خبر: ۹۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha