۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
دلار، سلاح آمریکا
رئیس جمهور روسیه عنوان کرد

دلار، سلاح آمریکا

پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: آمریکا از دلار به عنوان سلاح در جنگ اقتصادی و سیاسی استفاده می کند.

به گزارش بازار، پوتین دیروز جمعه، آمریکا را به استفاده از دلار به عنوان سلاح در جنگ اقتصادی و سیاسی متهم کرد و افزود: روسیه ممکن است از دیگر ارزها از جمله یورو برای تسویه تراکنش‌های مربوط به نفت و گاز استفاده کند.

رئیس جمهور روسیه که در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: اینکه شرکت‌های نفتی روسیه استفاده از دلار آمریکا را متوقف کنند، ضربه سنگینی برای دلار خواهد بود و مسکو قصد ندارد در این مسیر متعهد شود.

صحبت‌های پوتین یک روز پس از سخنان وزیر دارایی روسیه مطرح شد. وزیر دارایی روسیه اعلام کرده بود صندوق حاکمیتی این کشور قصد دارد تمام سهام دلاری خود را نقد کند که این به معنای افزایش سهم یورو، یوان و طلا در این صندوق حاکمیتی است.

رئیس‌جمهور روسیه، همچنین در مراسم افتتاحیه مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت اتهامات علیه روسیه درباره حملات سایبری، تلاشی برای تحریک درگیری پیش از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست و عامل اختلاف اصلی میان آمریکا و روسیه این است که آمریکا نمی‌خواهد شاهد توسعه روسیه باشد.

پوتین اظهار داشت: ما هیچ اختلافی با آمریکا نداریم. اما آن‌ها یک اختلاف با ما دارند؛ اینکه می‌خواهند مانع توسعه ما شوند. آن‌ها علناً در این مورد صحبت می‌کنند. همه موارد دیگر در واقع از همین یک اختلاف نشأت گرفته است.

کد خبر: ۹۲٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha