۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
مخالف انحصار واردات کالاهای اساسی هستیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

مخالف انحصار واردات کالاهای اساسی هستیم

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نخواهیم داد کالایی که با ارز یارانه‌ای به کشور وارد شده به قیمت غیر عادلانه توزیع شود و با سپردن همه امور به دست چند نفر تاجر خاص مخالف هستیم.

به گزارش بازار، محسن رضایی، درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی افزود: تنظیم کالاهای اساسی امری ضروری است و ما به توزیع کالاهای اساسی یارانه‌ای که در اختیار مردم قرار گیرد ادامه خواهیم داد.

وی افزود:، اما دولت ما هیچ یارانه‌ای را پرداخت نخواهد کرد مگر اینکه نظارت داشته باشد تا آخر، کالا به همان قیمت یارانه‌ای به دست مردم برسد و دلیلی ندارد که دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت کند، اما کالاهای اساسی به قیمت ارز بالای ۲۰ هزار تومان به دست مردم برسد.

وی افزود: این امر منجر به پیدایش سلاطین شکر و گوشت و خوراک و نهاده‌های دامی می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: کار تنظیم بازار از دو طریق انجام خواهد شد: نخستین اقدام ایجاد سازمانی برای نظارت بر این فرایند از ابتدا تا انتها خواهد بود و ثانیا از ظرفیت اصناف و اتحادیه‌ها استفاده خواهیم کرد تا با دخالت بیشتر خود اصناف و اتحادیه ها، تنظیم بازار کالاهای اساسی شکل بگیرد.

رضایی افزود: با این موضوع که همه امورات کالاهای اساسی در دست چند تاجر باشد، ضمن احترام به آن‌ها مخالف هستیم و این امر را کنترل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در این صورت مردم مطمئن باشند که اولا قیمت‌های بازار عادلانه است، در ثانی ثبات قیمت‌ها وجود خواهد داشت و همچنین جلوی رانت‌ها گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۹۲٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha