۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
لزوم برنامه ریزی دولت برای تولید و عرضه کالاهای اساسی
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

لزوم برنامه ریزی دولت برای تولید و عرضه کالاهای اساسی

جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازمه تنظیم بازار کالاهای اساسی آن است که دولت آینده برای تولید، مصرف و توزیع این کالاها پیش بینی و برنامه داشته باشد تا کرامت مردم حفظ شود.

به گزارش بازار، سعید جلیلی در پاسخ به پرسشی ما مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای تنظیم بازار کالاهای اساسی دارد؟ گفت: دولت باید بتواند از آن چه که می‌خواهد پیش آید پیشی بگیرد دولتی که در خصوص تولید و مصرف این کالاها پیش بینی نداشته باشد طبعا نمی‌تواند پیش بینی و برنامه‌ای برای توزیع آن داشته باشد.
وی تصریح کرد: بسیار خطاست که می‌بینیم برخی محصولات کشاورزی یک سال آن قدر تولید می‌شوند که روی دست کشاورزان می‌مانند و سال دیگر با کمبود مواجه می‌شویم؛ نقش دولت در این جا چیست؟

جلیلی افزود: نقش دولت این است که باید برای کشت محصولات کشاورزی و مصرف و توزیع آن الگو داشته باشد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: فکر می‌کنم برای تنظیم بازار امروز فرصت خوب بهره مندی از فناوری‌های جدید و الکترونیکی وجود دارد.

وی افزود: ما با ساز و کارهایی که اندیشیدیم به راحتی می‌توانیم با تلفیق شبکه مویرگی و سنتی و فناوری‌های جدید در عرصه دولت الکترونیک در کشور، توزیع کالاها را به نحوی انجام دهیم که هم کرامت مردم حفظ شود و هم توزیع کالاها به بهترین شکل باشد.

جلیلی اضافه کرد: اینگونه هم مصرف کننده و تولید کننده لطمه نمی‌بینند و هم بازار کالاهای اساسی شکل ثابت و آرامی خواهد داشت.

کد خبر: ۹۲٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha