۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
بوشهری‌ها لب تشنه در کنار خلیج فارس؛ مردم منتظر سیراب شدن
بازار گزارش می‌دهد؛

بوشهری‌ها لب تشنه در کنار خلیج فارس؛ مردم منتظر سیراب شدن

بوشهر- بندر بوشهر با وجود این که در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد ولی در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات کاهش بارندگی سالانه، همواره با کمبود آب شرب مواجه بوده و امسال وضعیت سخت‌تر شده است.

بازار؛ مجید رضایی: مردم شهر بوشهر از وضعیت کنونی توزیع قطره‌چکانی آب گلایه‌مند بوده و نگران تامین آب شرب هستند و از مسئولان و متولیان امر انتظار دارند نسبت به رفع این مشکل اهتمام ورزند.

با وجود تلاش‌های مسئولان، ولی آب در منازل مردم شهر بوشهر کمتر شده و مردم نگران هستند که با وجودی اینکه در چند قدمی دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارند ولی با کمبود آب مواجه شوند.

آب کم هست و مردم مشکل دارند
هادی حیات از شهروندان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: واقعاً نمی‌دانم مشکل را کجا بگویم که آب نداریم آن هم در کنار خلیج فارس.

وی افزود: وقتی هم که آب وصل می‌شود معلوم نیست برق باشد که بتوانیم منبع را پر کنیم و باید هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

بهادر بهادرپور از شهروندان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چند سال است که مشکل آب شرب داریم و انتظار بیشتری از مسئولان امر می‌رود.

وی بیان کرد: واقعاً در تامین آب در خانه مشکل داریم و تمام ایام هفته با استرس زندگی می‌کنیم.

در صورت تکمیل پروژه‌های آب شیرین کن احتمالاً مشکلات آب شرب کمتر می‌شود و از مدیران انتظار داریم به وعده‌های خود عمل کنند

کرامت الهی از دیگر شهروندان بوشهری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت وضعیت آب شرب بدتر شده و هنوز فصل تابستان فرا نرسیده دارای مشکل هستیم.

وی گفت: خدا به دادمان در تابستان برسد و امیدوارم شعارهای مسئولان به حقیقت تبدیل شود و آب به خانه‌های مردم بیاید.

آوینا رضایی شهروند بوشهری نیز به خبرنگار بازار گفت: دو ساعت آب را وصل می‌کنند و سپس تا ۴۸ ساعت بعد قطع می‌شود و واقعاً با یک منبع کوچک نمی‌توانیم ۴۸ ساعت سر کنیم.

وی ابراز داشت: در صورت تکمیل پروژه‌های آب شیرین کن احتمالاً مشکلات آب شرب کمتر می‌شود و از مدیران انتظار داریم به وعده‌های خود عمل کنند.

ایجاد آب‌شیرین‌کن‌های جدید و نوسازی شبکه آبرسانی
استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات کم آبی اظهار داشت: رفع مشکلات مردم در تمام زمینه‌ها مورد توجه و تاکید قرار دارد به ویژه در بحث آب شرب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی با مشارکت بخش خصوصی در بوشهر در دست اجراست

عبدالکریم گراوند افزود: اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و ایجاد آب‌شیرین‌کن‌های جدید و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی از جمله راهکارها برای بهبود وضعیت آب شرب مردم است.

وی با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی با مشارکت بخش خصوصی در بوشهر در دست اجراست، اظهار کرد: روند اجرای این طرح مطلوب است و امیدواریم با وارد مدار شدن این طرح عظیم، بخش زیادی از مشکلات آب شرب مردم رفع شود.

تامین آب از استان‌های همجوار و تسریع در احداث آب‌شیرین‌کن
معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز بیان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در بوشهر و سایر مناطق استان، تامین آب از استان‌های همجوار نیز مورد توجه قرار دارد و در ماه جاری با مسئولان استان فارس و شهرستان کازرون جلسات متعددی برای تامین آب شرب مردم برگزار کرده‌ایم.

مهرداد ستوده افزود: همانند سال‌های گذشته که بخشی از آب استان بوشهر و شهرستان دشتستان از کازرون تأمین می‌شد، مقرر شد کماکان آب تخصیصی شهرستان دشتستان از این محل تأمین شود که این مهم بر روی توزیع آب در شهرستان‌های مختلف موثر است.

وی با اشاره به ساخت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر گفت: با تکمیل این پروژه‌ها، میزان وابستگی آب استان بوشهر به استان‌های همجوار به حداقل می‌رسد و می‌توانیم دغدغه‌های مردم را رفع کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: امیدوارم با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش اعتبار، طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا افزایش یابد و مردم از برکات آن برخوردار شوند.

هزینه ۳۰ میلیارد ریالی برای طرح نکاشت
مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: تامین آب شرب مردم در شهر بوشهر و سایر شهرها و روستاهای استان از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: اجرای طرح آب‌شیرین‌کن بوشهر از اقدامات مهمی است که راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی و همچنین راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی موجبات بهبود وضعیت و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح نکاشت نیز از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری مدیران استان فارس و کشاورزان این شهرستان اجرایی شده و کشاورزان این شهرستان کاشت نمی‌کنند و هزینه آن را استان بوشهر پرداخت می‌کند تا میزان آب ورودی به استان بوشهر افزایش یابد.

بر اساس آمار موجود، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در قالب طرح نکاشت ۳ میلیارد تومان به کشاورزان دارای زمین اطراف رودخانه شاهپور شهرستان کازرون در استان فارس که از کشت محصول خودداری کرده و سهمیه آب خود را به مردم این استان اختصاص دادند، پرداخت کرده است

حمزه‌پور تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در قالب طرح نکاشت ۳ میلیارد تومان به کشاورزان دارای زمین اطراف رودخانه شاهپور شهرستان کازرون در استان فارس که از کشت محصول خودداری کرده و سهمیه آب خود را به مردم این استان اختصاص دادند، پرداخت کرده است.

کاهش بارندگی و کم شدن ذخایر پشت سدهای استان بوشهر
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز بیان کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت آب در استان بهره می‌بریم و امیدوارم به نتایج مورد نظر برسیم.

علی محمدی گفت: کاهش بارندگی موجبات کاهش ذخایر سدها در استان شده و انتظار داریم با بهبود وضعیت بارش‌ها در سال جاری و همچنین اجرای طرح‌های جدید تامین آب، به تدریج از بحران کم‌آبی نجات پیدا کنیم.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب نیز یک راهکار ارزشمند است که امیدواریم با همکاری مردم انجام شود.

به نظر می‌رسد در سال جاری با اجرای طرح‌های متنوع از جمله احداث و تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های جدید در شهرستان‌های مختلف استان و همچنین اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و جلوگیری از هدررفت آب و همکاری استان‌های همجوار و همچنین صرفه‌جویی در مصرف شاهد بهبود وضعیت باشیم. البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب، بهترین راهکار از طرف مردم، صرفه جویی در مصرف و از طرف مسئولان نیز شتاب بخشیدن در اجرای این طرح‌های ضروری و حیاتی است.

کد خبر: ۹۲٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha