۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
آستان قدس پروژه های معدنی خراسان جنوبی را تعیین تکلیف کند
استاندار خراسان جنوبی:

آستان قدس پروژه های معدنی خراسان جنوبی را تعیین تکلیف کند

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آستان قدس ۷ معدن استان را در اختیار دارد که متأسفانه فعالیت چندانی در آنها ندارد، گفت: این پروژه ها باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید ملانوری ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد توسعه خاوران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز نماینده آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهارکرد: آنچه مدنظر ستاد توسعه خاوران می باشد، توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن با بهره گیری از ظرفیت های موجود و استفاده از منابع خارج استان است.

وی تأکید کرد: تمام توان اداری و اجرایی استان برای توسعه خراسان جنوبی به خدمت گرفته می شود تا امورات تسهیل شود و روند سرمایه گذاری سرعت بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی ، تعلل و کوتاهی را مانع بزرگی برای اجرای کارها برشمرد و ادامه داد: این تعلل و کوتاهی در برخی برنامه ها، هزینه بر شده، خدمات را زمان بر می کند و گاه شرایطی را رقم می زند که تأثیرگذاری کار را کم می کند و به واسطه مستهلک شدن پروژه، منابع را هدر می دهد .

به گفته وی؛ ستاد توسعه خاوران، همه مدیران را دور یک میز جمع می کند تا موانع احتمالی در روند اجرای کارها را برطرف ساخته و در قالب حرکت های جهادی و انقلابی ، امورات را شتاب بخشد.

ملانوری تصریح کرد: ستاد توسعه خاوران در راستای نیازهای جامعه، فعال سازی منابع، تحقق شعارهای سال و عملیاتی کردن سیاست های کلی نظام گام برمی دارد.

وی افزود: این ستاد، بند بند سیاست های اقتصادی مقاومتی را دنبال می کند و به دنبال پشتیبانی و مانع زدایی است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که ما حتی در انتخابات هم حول محور این ستاد حرکت می کنیم، گفت: در قالب سیاست های این ستاد، موانعی که در مسیر انتخابات قرار دارد، مثل همین پمپاژهای روانی که تلاش دشمن برای عدم حضور مردم پای صندوق های رأی است را رفع می کنیم.

ملانوری خاطرنشان کرد: عدم حضور مردم پای صندوق های رأی به معنای سست شدن ثبات، انسجام ملی، اقتدار ملی، وحدت ها و همراهی هاست، لذا ما باید این موانع را از مسیر تصمیم گیری مردم برداریم.

وی با اشاره به این که ستاد به دنبال پشتیبانی است، اظهار داشت: در قالب برنامه های ستاد توسعه خاوران، تولیدت علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اشتغال و هر نوع تولیدی که باید در کشور انجام شود و می بایست مورد حمایت قرار بگیرد، پشتیبانی می شوند.

تدوین برنامه عملیاتی از سوی دستگاه ها
استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: به معنای واقعی در ستاد توسعه عهد بسته ایم حول محور شعار سال، کارها را پیش ببریم و حتی در همین راستا همه دستگاه های اجرایی را مکلف کرده ایم، برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ را براساس شعار سال تدوین کنند.

ملانوری تأکید کرد: قرارگاه رفع موانع تولید نیز در همین زمینه در ستاد توسعه خاوران شکل گرفته و با همکاری کارگروه امور زیربنایی با برداشتن موانع از پیش پای سرمایه گذار، مجوزهای لازم را ظرف دو هفته به متقاضیان سرمایه گذاری اعطا می کند.

به گفته وی؛ این موضوع در ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی نیز دیده خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی به حضور تیم عمرانی و اقتصادی آستان قدس در جلسه اشاره کرد و گفت: دو هفته پیش و طی دیداری با تولیت آستان قدس رضوی درخصوص سرمایه گذاری های این مجموعه در استان رایزنی هایی صورت گرفت و مقرر شد تیم عمرانی و اقتصادی آستان قدس به استان سفر کرده و موارد را از نزدیک رصد نمایند.

ملانوری تصریح کرد: مسایلی که امروز و در باب همکاری استان و آستان قدس در ستاد توسعه خاوران، مطرح شد، مربوط به چند سال گذشته است که نشان می دهد ارتباط دو حوزه ضعیف بوده که پروژه ها معطل مانده است.

 تعطیلی کارخانه سنگ بری
وی با اشاره به تعطیلی کارخانه سنگ بری استان که با سرمایه گذاری این حوزه پایه ریزی شده، ادامه داد: آستان قدس  ۷ معدن استان را در اختیار دارد که متأسفانه فعالیت چندانی ندارد.

استاندار با تأکید بر استقبال آستان قدس برای حضور در استان و مشارکت در طرح های اقتصادی و عمرانی عام المنفعه خاطرنشان کرد: این که کارها کند پیش رفته به خاطر مانع هایی است که پیگیری و رفع نشده است.

ملانوری ادامه داد: با رفع این موانع، در جلسه بعدی ستاد توسعه خاوران، تفاهم نامه ای باید امضا کنیم تا فعالیت ها تکمیل شود و آستان قدس به پروژه های دیگری نیز ورود کند.

وی متذکر شد: توقع این است که آستان قدس در پروژه های احداث مجتمع های بین راهی مشارکت کند و در پروژه منطقه دیگ رستم که به واسطه قرار گرفتن در مسیر زائران مشهد مقدس و همجواری با چشمه آبگرم معدنی بسیار پرتردد می باشد، نیز کار سرعت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آستان قدس با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، پروژه های معدنی را تعیین تکلیف نماید و در این زمینه حضور بیشتری در استان داشته باشد.

ملانوری بیان داشت: با حضور آستان قدس رضوی و منابعی که از محل آستان هزینه می شود،  توسعه ای که مدنظر ماست با برکت بیشتری در استان شکل می گیرد .

وی درخصوص پیشنهاد نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر راه اندازی دپارتمان آموزشی معدن در نهبندان هم گفت: این موضوع پیگیری و محقق می شود.

کد خبر: ۹۲٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha