۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
برای دهک‌های مختلف جامعه، برنامه تامین مسکن داریم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

برای دهک‌های مختلف جامعه، برنامه تامین مسکن داریم

قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای دهک‌های مختلف جامعه برنامه تامین مسکن داریم و آن‌ها را در قالب سه گروه تقسیم کرده ایم.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: ما در طرح مسکن منابع را از طریق هفت روش مثل بانک مسکن، صندوق سرمایه گذاری مسکن، سهم منابع سایر بانک ها، مدل‌های صندوق پروژه فروش اوراق و همچنین روش مشارکت دولت در قالب بودجه سالانه تامین خواهیم کرد و بر همین اساس افراد نیازمند مسکن به سه دهک کم در آمد، سه دهک درآمد متوسط و چهار دهک درآمد بالا تقسیم خواهند شد.

وی گفت: سه دهک کم درآمد که توانایی مشارکت اولیه را هم برای تامین مسکن ندارند، ما بدون دریافت پول پیش، از آن‌ها با تامین مالی طی دو سال خانه تحویل خواهیم داد که بتوانند ۳۰ ساله اقساط خود را به شرط اجاره تمکیک پرداخت کنند، اما وقتی قسط خود را زودتر به پایان برسانند خانه به نامشان می‌شود، اما اگر قسط شان تا ۳۰ سال طول کشید در این مدت اجازه فروش ندارند.

قاضی زاده هاشمی افزود: سه دهک متوسط کسانی هستند که با مشارکت دولت یعنی ۷۰ درصد دولت و ۳۰ درصد آورده خودشان با اقساط ۲۰ ساله صاحب خانه خواهند شد.

وی تصریح کرد: برای دهک بالاتر نیز سهم دولت را ۵۰ و سهم متقاضی را نیز ۵۰ در صد در نظر گرفتیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۴ میلیون مسکن در کشور کم داریم، به نحوه شناسایی افراد فاقد مسکن در این طرح اشاره کرد و افزود: برای افراد متقاضی سامانه‌ای را به منظور ثبت نام در نظر خواهیم گرفت و پس از آن بررسی می‌کنیم که فرد از تسهیلات مالی یا زمین دولتی پیش از این استفاده کرده است یا نه و بعد در آزمون وسع از متقاضیان می‌پرسیم توانایی پرداخت اقساط را تا چه میزان می‌دانید بعد از آن براساس توانایی افراد متراژ زمین و ارزش منطقه‌ای آن را نیز معلوم می‌کنیم و برای افراد با مدیریت دولت جایابی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: برای زوج‌های جوان فاقد مسکن نیز علاوه بر طرح‌های خود برای شروع زندگی، مساکن اجتماعی با کمک شهرداری‌ها و مشارکت خیرین مسکن، واحدهایی را در شهرهای مختلف براساس جمعیت هر شهر خواهیم ساخت و عوارض قانونی آن مناطق را خواهیم بخشید تا با آورده دولت وخیرین نهادهای مدنی واحدهایی ساخته شود تا این زوج‌ها بین دو تا ۵ سال در آن واحدها به صورت اجاره‌ای زندگی کنند تا طرح اصلی آن‌ها در تولید مسکن آماده شود و واحدهای اصلی خود را تحویل بگیرند.

کد خبر: ۹۲٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha