۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
 انتخابات ۲۰۲۰ به نحوه مدیریت دولت ترامپ بستگی دارد
استاد دانشگاه آرکانزانس در گفتگو با بازار:

انتخابات ۲۰۲۰ به نحوه مدیریت دولت ترامپ بستگی دارد

«جاکوب آیوسدران» معتقد است اگر دولت ترامپ نتواند کروناویروس را کنترل کند شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ نخواهد داشت.

فاطمه محمدی پور؛ بازار - سقوط سنگین سهام آمریکا در روزهای اخیر از میزان رشد شاخص داوجونز در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ به شدت کاسته است. این در حالی است که ترامپ همیشه رشد این شاخص را دستاورد بزرگ دولت خود قلمداد می‌کرد.

اما با شیوع ویروس کرونا در آمریکا و نگرانی به وجود آمده در بازارهای مالی این کشور، فرار سرمایه از بازار سهام به سوی بازارهای امن‌تری مانند طلا و اوراق قرضه شروع شد و شاخص‌های سهام ظرف ۳ هفته به شدت سقوط کردند. با این سقوط دستاورد اقتصادی ترامپ بر بادرفت.

شاخص سهام در بازارهای آمریکا روز پنجشنبه پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» برای ممنوع کردن ورود مسافران اروپایی، نیز بشدت سقوط کرد.

در این ارتباط خبرنگار بازار مصاحبه‌ای با «پروفسورجاکوب آیوسدران» استاد دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا تنظیم نموده که در ادامه می آید.

با شیوع ویروس کرونا در آمریکا و نگرانی به وجود آمده در بازارهای مالی این کشور، فرار سرمایه از بازار سهام به سوی بازارهای امن‌تری مانند طلا و اوراق قرضه شروع شد و شاخص‌های سهام ظرف ۳ هفته به شدت سقوط کردند. با این سقوط دستاورد اقتصادی ترامپ بر بادرفت. تاثیر این مهم بر انتخابات ۲۰۲۰ امریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟

اقتصاد مهمترین فاکتور رای دهندگان آمریکایی هاست. به همین دلیل دونالد ترامپ در طی دوه ریاست جمهوری خود همواره سعی نموده در زمینه اقتصاد و تجارت دستاوردهای خوبی داشته باشد. قطعا کرونا ویروس تاثیر زیادی بر اقتصاد ایالات متحده امریکا داشته و بر انتخابات ۲۰۲۰ تاثیر گذار خواهد بود. می توان گفت نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بستگی به نحوه مدیریت دولت ترامپ دارد.

*کارشناسان سقوط بازار سهام آمریکا را شروعی بر پایان ترامپ می دانند . ارزیابی شما در این ارتباط چیست؟

سقوط بازار سهام امریکا در پی شیوع ویروس کرونا رخ داد و مردم به خوبی از این موضوع آگاه هستند. اگر دولت ترامپ بتواند این بیماری همه گیر را کنترل کند می تواند محبوبیت خود را نزد رای دهندگان امریکایی افزایش دهد اما اگر شکست بخورد ممکن است در انتخابات ۲۰۲۰ شانس زیادی نداشته باشد.

*ترامپ در واکنش به این سقوط سهمگین سهام، دموکرات‌ها را در کنار شیوع ویروس کرونا مقصر دانسته است. او معتقد است بازارها برای این در حال سقوط هستند که سرمایه‌گذاران نگران هستند یک دموکرات جایگزین ترامپ شود. نظر شما در این ارتباط چیست؟

من با این نظر مخالم. بازار سهام امریکا در پی شیوع کرونا ویروس و سایر چالش های اقتصادی سقوط کرد و این ربطی به دموکراتها ندارد. سرمایه گذاران اکنون نگران شیوع این بیماری همه گیر و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی و اقتصاد ایالات متحده امریکا هستند. ممکن است سرمایه داران خواهان انتخاب مجدد ترامپ باشند اما بازار سهام به دلیل نگرانی آنها از پیروزی یک دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری سقوط نکرده است.  

کد خبر: ۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha