۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
نقش احتمالی آزمایشگاه های آمریکا در مطالعات چین در خصوص کووید ۱۹

نقش احتمالی آزمایشگاه های آمریکا در مطالعات چین در خصوص کووید ۱۹

دولت آمریکا به هر شکلی سعی دارد بر چین فشار آورد تا مسئولیت بحران کووید ۱۹را به گردن این کشور بیندازد.

بازار؛ گروه بین الملل: همۀ نگاه ها به سمت آزمایشگاه شهر ووهان دوخته شده است. نظریۀ فرار تصادفی ویروس کرونا از موسسۀ ویروس شناسی ووهان  بار دیگر صفحات روزنامه های نیمی از کشورهای جهان را پر کرده است. همه چیز از انتشار گزارشی از اطلاعات آمریکا توسط مطبوعات این کشور آغاز شد.

یکی از دلایل محکم تری که در این پرونده آمده است شامل این موضوع است که سه کارمند این مجموعه در پائیز سال ۲۰۱۹ بیمار شدند و علائمی شبیه به کووید-۱۹ و نیز به یک بیماری فصلی معمولی بروز دادند. این موضوع را نیز باید در نظر داشت که مقامات چینی هم اولین مورد سرایت را که هرگز به طور رسمی به ثبت نرسیده بود، دسامبر ۲۰۱۹ اعلام کردند.

دولت آمریکا به هر شکلی سعی دارد بر چین فشار آورد تا مسئولیت این بحران را به گردن این کشور بیندازد. البته باید توجه نمود که در گذشته به نظر می رسد که آمریکا دقیقاً با همین موسسه در شهر ووهان در خصوص تحقیق در مورد ویروس های خطرناک کرونا همکاری کرده بود.

در سال ۲۰۱۵ یکی از ویروس شناسان مشهور چینی به نام شین ژنگلی تحقیقی در خصوص ویروس کرونا انجام داده بود که تعدادی از محققان آمریکایی نیز در آن شرکت داشتند. اینکه در این ساختار چینی چه اتفاقی افتاده است، معلوم نیست. در این رابطه فقط می توان به فرضیه های مختلفی اندیشید.

این احتمال دارد که خانم شین با موفقیت یک ویروس کرونا را تغییر شکل داده باشد و این ویروس به کارکنان سرایت کرده باشد. بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ آمریکا ناگزیر شده بود تحقیقات مشابهی را متوقف سازد. دولت آمریکا حتی به سبب مسائل امنیتی در سال ۲۰۱۹ ناگزیر شده به طور موقت برخی از آزمایشگاه های تحقیقاتی را تعطیل نماید.

کد خبر: ۹۲٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha