۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
بانک‌ها به تولیدکنندگان خُرد و کلان فشار می آوردند| گلایه از سود هنگفت بانکی
نماینده مردم مرودشت در مجلس در گفتگو با بازار:

بانک‌ها به تولیدکنندگان خُرد و کلان فشار می آوردند| گلایه از سود هنگفت بانکی

جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سودهای هنگفت بانکی برای تولیدکنندگان تبدیل به یک دژ بسیار بزرگ شده است و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً تولید کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مشکلاتی که بانک‌ها برای واحدهای تولیدی ایجاد می کنند، اظهار داشت: معمولاً بسیاری از تولیدکنندگان خرد و کلان در حوزه های انتخابیه به نمایندگان مراجعه می‌کنند و از فشاری که بانکها به آنان وارد می کنند گلایه‌مند هستند و این مسئله تبدیل به یک معضل برای آنان شده است. 

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان برای آنکه چرخ تولید بچرخد، معمولاً وام زیادی باید از بانک‌ها دریافت کنند تا فعالیت خود را سر و سامان دهند. تولیدکنندگان علی‌رغم اینکه معمولاً تمام اقساط خود را سر موقع پرداخت می‌کنند، اما سود وام‌ها بسیار هنگفت است. 

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله باعث شده است که تولیدکنندگان مجبور شوند که بخش اعظمی از آن چیزی را که به دست می آورند، تحت عنوان سود به بانک‌ها دهند و این مسئله باعث می شود که کارخانه ها و واحد های تولیدی ما با مشکلات زیادی مواجه شوند. 

رشیدی کوچی اظهار داشت: جای تاسف است که تولیدکنندگان برای مثال ۱۰ میلیارد تومان وام دریافت می کنند تا چرخ تولید بچرخد و سرمایه در گردش داشته باشند اما با سودهای هنگفتی که بانک‌ها دریافت می کند آنان باید چندین برابر این پول را به بانک‌ها باز گردانند و دچار ضرر و زیان می‌شوند. 

وی تاکید کرد: سودهای هنگفت بانکی برای تولیدکنندگان تبدیل به یک دژ بسیار بزرگ شده است و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً تولید کشور با مشکل مواجه خواهد شد و این مسئله بر خلاف شعار سال و مانع زدایی از تولید است. 

وی گفت: بانک ها در حال حاضر یک مانع بزرگ بر سر راه تولید کشور هستند و به جای اینکه به تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی کمک کنند، خودشان یک مانع بزرگ شده اند. 

رشیدی کوچی اظهار داشت: قوانین بانکی به گونه ای نوشته شده است که در اکثر موارد حق به بانک‌ها داده می‌شود و در موارد محدودی به تولیدکنندگان حق داده است و تولیدکنندگان مجبور هستند تعهدات‌ زیادی به بانک‌ها دهند تا چرخ کارشان بچرخد. 

وی تاکید کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی باید قانونی در جهت کاهش سود وام های بانکی تصویب کند و این مسئله نیاز به قانون‌گذاری دارد و همت دولت را می طلبد و امیدواریم که دولت آینده لایحه ای جهت کاهش سودهای بانکی به مجلس ارائه دهد.

کد خبر: ۹۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha